شناسهٔ خبر: 99352 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخلفات۳۷ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر قزوین در کمیسیون ماده ۱۲ بررسی شد

کمیسیون‌های ماده11 و 12 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از بررسی و رسیدگی به تخلفات ۳۷شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)،  علیرضا معیری‌پور گفت: کمیسیون ماده ۱۲ مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای برون شهری است و از ابتدای سال جاری تاکنون با برگزاری چهار جلسه تخلفات ۱۸شرکت مسافربری و ۱۹شرکت حمل کالا را مورد رسیدگی قرار داده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری کمیسیون ماده۱۱ نیز به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر با برگزاری یک جلسه به تخلفات ۳۶راننده رسیدگی کرد.

معیری‌پور ادامه داد: تخلفات رانندگان شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر با اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر استان‌ها، گشت‌های دروازه‌ای و هر شخص حقیقی و حقوقی در کمیسیون‌ها قابل طرح است.

وی گفت: حمل بار بدون بارنامه، سوء استفاده از کارت هوشمند، عدم پرداخت کرایه حمل، عدم درج کد رهگیری بارنامه، عدم رعایت مقررات حمل بارنامه‌های عادی و ترافیکی، استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به شخص فاقد صلاحیت و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در جابه‌جایی مسافر از جمله تخلفاتی است که در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در  راستای ایمنی تردد ناوگان حمل و نقل و حفظ سلامت رانندگان و مسافران نظارت مستمر بر عملکرد این شرکت‌ها و رانندگان با جدیت و حساسیت بیشتری توسط گشت های مشترک این اداره کل و پلیس راه در حال انجام است.