شناسهٔ خبر: 99366 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تکمیل پروژه باند اصلی فرودگاه اردبیل/ متقاضیان برای ثبت نام مسکن یک ماه فرصت دارند

سفر رستم قاسمی به اردبیل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل پروژه باند اصلی فرودگاه اردبیل در اینده نزدیک و خرید سیستم روشنایی از شرکت های داخلی به متقاصیان مسکن اعلام کرد برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن یک ماه فرصت دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، رستم قاسمی با ورود به فرودگاه اردبیل مورد استقبال مسئولان و مدیران استان اردبیل قرار گرفت تا در سفر سه روزه از زیرساخت‌های حوزه راه و مسکن بازدید کند.

وزیر راه و شهرسازی  در بدو ورود به استان اردبیل در بازدید از فرودگاه اردبیل اظهار داشت: مقرر شد با تکمیل پروژه باند اصلی فرودگاه اردبیل، پروازهای فرودگاه اردبیل به شکل مطلوب انجام شود که در این راستا  ما آمادگی داریم تا نسبت به خرید تجهیزات و تأمین منابع اقدامات حمایتی را انجام دهیم و در هفته‌های آینده این مجموعه به شکل کامل به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: شرکت‌های داخلی مورد حمایت هستند و ما در خرید سیستم روشنایی از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کردیم و قطعاً با این فرآیند سرعت تکمیل پروژه بیش از گذشته خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام مسکن در طرح جهش تولید مسکن بیان کرد: از دیروز ثبت‌نام متقاضیان مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن آغاز شده و تا این لحظه بخشی از متقاضیان با ورود به سامانه ثمن ثبت‌نام کردند و  یک ماه فرصت ثبت‌نام در این سامانه برای متقاضیان واجد شرایط وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی به اجرایی شدن طرح جهش تولید مسکن در بیش از 900 شهر کشور اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی تلاش خواهد کرد تا کمبود و کسری مسکن را در سطح کشور جبران کرده و به نوعی به تقویت تأمین سرپناه کمک کند.

قاسمی تصریح کرد: بخشی از این واحد‌های مسکونی توسط بخش خصوصی و بخشی نیز توسط دولت اعم از راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در مناطق شهری و روستایی احداث و تحویل افراد واجد شرایط می‌شود.

قاسمی از افراد فاقد سرپناه و نیازمند مسکن خواست تا بدون دغدغه در این طرح ثبت‌نام کنند و تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا همه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را نیز در قالب این طرح مورد حمایت قرار دهیم تا هم از لحاظ میزان آورده  متقاضی و هم تسهیلات پرداختی به آنها کمک شود.
وی شرایط استثنایی برای معلولان جسمی، حرکتی و نخبگان را در بهره‌مندی از مزایای این طرح دانست و بیان کرد: تلاش بر این است تا در بهترین شرایط این طرح اجرایی و متقاضیان واقعی از مزایای مسکن استفاده کنند.

بنابر این گزارش حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با امام جمعه اردبیل، شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان اردبیل از برنامه‌های دیگر سفر در روز اول وزیر راه و شهرسازی به شمار می‌رود.
قاسمی همچنین در مراسم آغاز عملیات اجرایی 4000 واحد طرح جهش تولید و تامین مسکن و جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور ریاست جمهور برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.
مراسم بهره برداری از مجتمع آموزشی حیات طیبه، بازدید از مجتمع مسکونی در حال احداث اندیشه یک، بازدید از بیمارستان 500 تختخوابی مرحوم نجف زاده اردبیل، بازدید از احداث تونل شمالی حیران، بازدید از شهرک خصوصی آرتا، شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان نمین، بازدید از ایستگاه راه آهن اردبیل، بازدید از احداث باند دوم اردبیل – سرچم، بازدید از ریل گذاری راه آهن اردبیل – میانه از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل است.