شناسهٔ خبر: 99395 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهور ابلاغ کرد؛

پیش‌بینی اماکن ورزشی جانبازان در توسعه شهرها و شهرک‌های جدید

جلسه شورایعالی مسکن به ریاست آیت الله رئیسی رئیس جمهور پیش‌بینی اماکن ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان در توسعه شهرها و شهرک‌های جدید و مناسب‌سازی اماکن ورزشی موجود را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «سیاست‌ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش» که در جلسه ۷۹۴ مورخ ۱۵ فروردین ۹۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.
در مقدمه این ابلاغ آمده است: بر همین اساس و بنا بر فرامین مقام‌معظم‌رهبری، اسناد بالادستی، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوانین مجلس شورای اسلامی، توجه به توسعه همه جانبه ورزش جانبازان و معلولان از جمله اولویت‌های ورزشی کشور محسوب می‌شود.
مصوبه «سیاست‌ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش» که در جلسه ۷۹۴ مورخ ۱۵ فروردین ۹۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۶۳۹ شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا به وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.
در این ابلاغ امور ابلاغ شده به وزارت راه وشهرسازی شامل مناسب‌سازی اماکن ورزشی موجود در شهرها، شهرک‌ها و بخش‌ها و تسهیل در بهره‌برداری جانبازان و معلولان از اماکن موجود ورزشی و پیش‌بینی اماکن ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان در توسعه شهرها و شهرک‌های جدید قید شده است.
در این ابلاغیه منظور از مناسب سازی،  پیش‌بینی و ایجاد امکانات، تسهیلات و فضای لازم در اماکن و فضاهای ورزشی برای تردد و بهره‌برداری معلولان و جانبازان قید شده است.
بر اساس ماده ۵ ابلاغیه با عنوان نظام اجرا، نظارت و پیگیری، به‌منظور هماهنگی و راهبری اجرا، سازماندهی، پایش و ارزیابی مستمر تحقق این مصوبه، دبیرخانه‌ای در ذیل کمیسیون فرهنگی تربیت‌بدنی موضوع مصوبه جلسه ۶۳۷ مورخ ۰۳/‌۱۰/‌۱۳۸۷‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی (به دبیری ریاست فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان)، تشکیل و هر ساله گزارش عملکرد دستگاه‌ها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌نماید.
دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات و پشتیبانی لازم به‌منظور تحقق اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مصوبه را فراهم می‌نمایند.