شناسهٔ خبر: 99431 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال انجام گرفت؛

توزیع بیش از ۲۰۴ عدد کلاه ایمنی بین موتورسواران خراسان جنوبی

کلاه ایمنی بین موتورسواران خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سوار از ابتدای سال ۱۴۰۰بیش از ۲۰۴ تعداد کلاه ایمنی توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی،مهدی گرجی با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی موتورسواران و کاهش تلفات جاده ای این اقشار, اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است که هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی اجرا می‌شود که از ابتدای امسال نیز بیش از ۲۰۴عدد کلاه ایمنی در بین موتورسواران توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح موجب ارتقاء فرهنگ  استفاده از کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‌سواران و کاهش آمار تلفات در موتورسواری می‌شود، بیان کرد: بیشترین دلیل فوت افراد در تصادفات، وارد شدن ضربه به سر است، درحالی که کلاه ایمنی کلاه زندگی و امنیت است که در حفظ جان موتورسواران نقش اساسی ایفا می‌کند.

گرجی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که بتوانیم تعداد مصدومین و حوادث موتور سواران را کاهش دهیم، به همین دلیل این اداره کل در روستاهای استان حضور پیدا کرده و با توزیع اقلامی مانند کلاه ایمنی، شبرنگ هایی جهت دیده شدن موتورسواران و همچنین ارائه آموزش های نظری مردم را نسبت به خطرات پیش رو آگاه می کند.

وی با بیان اینکه کلاه ایمنی ۸۰ درصد از ضربات سر را در حوادث و صدمات مغزی کاهش می دهد، تأکید کرد: راکبان موتورسیکلت لازم است حق تقدم هنگام ورود از محورهای فرعی به اصلی را رعایت کنند و همچنین در محورهای روستایی با سرعت مجاز حرکت کرده و از حرکات مارپیچ خودداری کنند تا شاهد هیچگونه صدمات و تلفاتی در زمینه حوادث جاده ای نباشیم.

معاون حمل و نقل جاده‌ای  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: اهدای کلاه ایمنی بیش از۱۰سال، توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از ۴۰۰۰ عدد کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار استان توزیع شده است.