شناسهٔ خبر: 99466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تا کنون صورت گرفت :

صدور ۱۶۴ رای برای تخلفات شرکت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

نصیری-مازندران معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت : از ابتدای سال تا به امروز با نظارت و کنترل این اداره کل ، به تخلفات شرکت‌ها و ناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر استان رسیدگی و ۱۶۴ رای صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران) ، علی نصیری گفت: از این میزان رای ۱۱۴ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و  ۵۰ رای متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است.

وی از رسیدگی به تخلفات مطرح شده در حوزه‌های ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا خبر داد و تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، پرداخت کرایه رانندگان ،  عدم اخذ بارنامه، رعایت نکردن ضوابط ایمنی،شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ،توقف اتوبوس ها در میادین،واگذاری  وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را ازعمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون ها دانست.

نصیری گفت: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۹۲،رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده اي در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابري جاده اي به استفاده از صورت وضعیت مسافري و بارنامه مصوب ۱۳۸۱و بخشنامه های اعلامی به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می شود.

معاون حمل ونقل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان افزود: خدمات شرکت های متخلف کالا و مسافر از ۱ تا ۳ ماه قطع می شود و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو نماید.

وی بیان کرد: مردم،رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مازندران اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه با متخلفان برخورد های قانونی لازم انجام گیرد.