شناسهٔ خبر: 99475 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی/ تهران سردتر خواهد شد

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور در تشریح آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور در سومین روز از آبان ماه گفت: تهران برای امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد خواهد داشت و بیشینه دمای ایستگاه مهرآباد ۲۵ درجه سانتی‌گراد را نشان می‌دهد.

فریبا گودرزی، کارشناسان سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، با اشاره به وضعیت جوی تهران در روزهای آتی اظهار داشت: دمای تهران در روزهای پیش‌رو روندی کاهشی خواهد داشت و پایتخت هوای سردی را تجربه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز صبح در سربیشه خراسان، دما به سه درجه زیر صفر رسید و سردترین ایستگاه کشور شناسایی شد، افزود: این درحالی است که دیروز بیشینه دما در امیدیه و آبادان به ۴۱ درجه سانتی‌گراد رسید و گرم‌ترین ایستگاه کشور گزارش شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه طی امروز و فردا شاهد عبور امواج ضعیفی از روی نوار شمالی کشور هستیم، گفت: این امواج سبب بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی می‌شود.

گودرزی همچنین با پیش‌بینی وزش باد و کاهش قابل ملاحظه دما در شمال غربی کشور، تصریح کرد: بدین‌ ترتیب سرمازدگی محصولات برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود که ضروری است کشاورزان تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

دوشنبه تا پنج‌شنبه آب‌های خلیج‌فارس و چهارشنبه و پنج‌شنبه دریای خزر مواج و متلاطم است

به‌گفته وی، روز چهارشنبه نیز ریزش هوای سرد از ارزهای بالاتر به سواحل دریای خزر، برای استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و گاهی وزش باد شدید را به‌دنبال خواهد داشت و البته در ارتفاعات احتمال بارش برف وجود دارد.

گودرزی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه آب‌های خلیج‌فارس و چهارشنبه و پنج‌شنبه دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود، افزود: در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سواحل دریای خزر و پنج‌شنبه و جمعه در دامنه جنوبی البرز در شمال شرق کشور وزش باد افزایش پیدا می‌کند.  همچنین دما بین پنج تا 10 درجه به‌طور میانگین سرد می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در پایان گفت: پنج‌شنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال است؛ ضمن اینکه شدت بارش برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران را خواهیم داشت.