شناسهٔ خبر: 99498 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان راز جرگلان تشریح کرد:

اجرای عملیات راهسازی در ۵۰ کیلومتر راه روستایی در راز و جرگلان / سه دستگاه پل در دست احداث

راز و جرگلان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان راز و جرگلان گفت: با توجه به مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای سالجاری و تخصیص آن، برنامه مدونی برای احداث و روکش آسفالت محورهای روستایی در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، رسول ضیغمی مقدم رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان راز و جرگلان با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: این طرح امسال در ۱۰ کیلومتر از محورهای این شهرستان بصورت روکش آسفالت در مرحله برگزاری مناقصه است و انجام عملیات خاکی راه های روستایی قره قانلو، قره آقاج محمد نفس، ییلاق به بویاخلی و تعدادی دیگر از روستاها با اولویت جمعیت و مشارکت خیرین به طول مجموع ۵۰ کیلومتر بر اساس اعتبارات در دستور کار است.

وی طلب بیش از ۱۵۰میلیارد ریالی پیمانکاران در مقابل تخصیص کمتر از ۲۹  میلیارد ریالی اعتبارات احداث راه روستایی در سال مالی ۹۹ در کنار افزایش ۱۰۲ درصدی هزینه آسفالت و حذف اعتبارات ملی راههای روستایی در سطح کشور را مهمترین عامل کندی پیشرفت آسفالت راههای روستایی شهرستان به رغم اقدامات مناسب عملیات خاکی با ماشین آلات راهداری و کمک خیرین و احداث پلها دانست.

وی افزود: تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ اجرای روکش آسفالت، ماسه آسفالت و فوگسیل در محورهای بخش جرگلان، سوخسوهاشم به راستقان و بخش مرکزی بطول ۱۰ کیلومتر برنامه ریزی شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره حذف نقاط پرتصادف در جاده های این شهرستان گفت: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای، درسال گذشته ضمن آشکار سازی تمامی نقاط پرتصادف شهرستان، چهار نقطه پرتصادف و حادثه خیز در راههای شهرستان تا کنون اصلاح و ایمن سازی شده و ۶ عدد از پیچ های پر خطر شهرستان نیز با مشارکت خیرین در ۶ ماهه نخست امسال ترانشه برداری و تعریض شد و علاوه بر آن رفع ۶ نقطه حادثه خیز دیگر در راههای شهرستان در برنامه کاری سال مالی جاری قرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان راز و جرگلان خاطرنشان کرد: خط کشی، اجرای سرعتکاه و شیارهای لرزاننده عرضی و طولی محور با اولویت نقاط پر خطر، نصب و بهسازی ۷۰۰ عدد علائم و تابلوهای ایمنی ، اجرای گاردریل و برطرف کردن معایب و بازسازی حفاظ ها و گاردها در طول محورهای شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده  و در دست اقدام این شهرستان است.

وی ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها را از دیگر رسالت های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت:  طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در دو مدرسه مجاور جاده ای شهرستان انجام خواهد شد.

وی افزود: تسطیح و تیغ زنی جاده های شنی به طول ۲۵۰ کیلومتر، ترانشه برداری به میزان ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، مرمت ۵ دستگاه پل و تکمیل احداث سه دستگاه ابنیه فنی در محورهای این شهرستان شامل احداث دو پل در شهرستان توسط پیمانکار در بخش غلامان و یک دستگاه پل با مشارکت خیرین و تکمیل پل باکسی روستای گرکز که با مشارکت خیران شهرستان راز و جرگلان از جمله اقدامات انجام گرفته اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان با ارزش روز برابر ۲۴۰ میلیارد ریال است.

ضیغمی مقدم افزود: علاوه بر این، دو پل دیگر در بخش جرگلان در حال برنامه ریزی احداث است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان راز و جرگلان گفت: بازدید و نظارت بر ناوگان باری و مسافری با همکاری پلیس راه راز- بجنورد به صورت مستمر انجام میشود و در این زمینه در شش ماهه سالجاری ۲۵ مورد تخلف کشف و اقدامات قانونی صورت گرفت.

ضیغمی مقدم با اشاره به تردد ناوگان باری با طول، ارتفاع، عرض و تناژ بالا گفت: رانندگان این ناوگان مکلف هستند برای تردد در محورهای سطح کشور پروانه ترافیکی دریافت و نسبت به رعایت اضافه بار اقدام نمایند و در این زمینه در شش ماهه سالجاری بیش از ۱۰ تخلف با همکاری پلیس راه شهرستان شناسایی و رسیدگی شده است.

وی گفت: به رغم کمبود اعتبارات و استانی شدن اعتبارات راههای روستایی، در سال مالی ۱۴۰۰ آسفالت حداقل ۱۰ کیلومتر راه روستایی، زیر سازی و انجام عملیات خاکی ۵۰ کیلومتر با توجه به اعتبار ۱۴.۵ میلیاردی الزام ساخت راه روستایی در دستور کار قرارگرفته است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

شهرستان راز و جرگلان دارای ۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۲۲۲.۳۷ کیلومتر آسفالت راه روستایی و ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی شوسه و خاکی برخوردار است.