شناسهٔ خبر: 99668 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی از غرب به کشور/آبگرفتگی معابر و کاهش دید در گذرگاه‌های کوهستانی ۱۰ استان پربارش

بارش برف و باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام ورود سامانه بارشی از غرب به کشور برای بیشتر مناطق غربی و مرکزی کشور بارش باران را پیش‌بینی کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر و کاهش دید در گذرگاه‌های کوهستانی استان‌های پربارش، هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز هفتم آبان و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی بتدریج از غرب، وارد کشور می‌شود. مناطقی از شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای‌خزر، دامنه‌های البرز مرکزی دراستان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی را دارند که بارش‌ها در بلندی‌ها به شکل برف است.

گودرزی شدت بارش‌های امروز را برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، همدان، قزوین، زنجان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی کرد و افزود: در استان‌های پربارش، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی و کاهش دید مورد انتظار است. بنابراین رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های کوهستانی را دارند به این نکات توجه کنند.

وی ادامه داد: فردا با فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر مناطقی که عنوان شد، بارش‌ها با شدت کمتر در استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه دارد. شدت بارش‌های فردا در آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خورستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بارش‌ها کماکان تا اواسط هفته آتی در کشور ادامه دارد.

گودرزی اعلام کرد: برای یکشنبه و دوشنبه، در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. همچنین برای امروز و فردا، غرب خلیج‌فارس و شنبه غرب دریای خزر، مواج و متلاطم می‌شود. هوای تهران نیز امروز نیمه‌ابری است که در ساعات بعدازظهر ابری همراه با وزش باد می‌شود. در بلندی‌های استان تهران نیز احتمال بارش پراکنده وجود دارد و بیشینه دمای پایتخت ۱۹ درجه بالای صفر است.

به گفته وی، سردترین ایستگاه هواشناسی چالدران با ۵ درجه زیرصفر و گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی، لامرد با ۳۶درجه بالای صفر، ثبت شد.