شناسهٔ خبر: 99676 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت:

۲ هزار و ۱۹۰ متقاضی بروجردی در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کردند

مسکن مهر بروجرد.jpg رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: از ۲۸ مهرماه تاکنون ۲هزار و ۱۹۰ متقاضی در طرح ملی جهش مسکن در این شهرستان ثبت‌نام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لرستان ،محمد پارسا در جمع خبرنگاران  افزود: ثبت نام اولیه این طرح از روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه آغاز و تا ۲۸ آبان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن باید به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد بیان کرد: سامانه ثمن ۲۸ مهرماه و یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس دولت سیزدهم راه‌اندازی شد که براساس آن متقاضیان مسکن با رعایت چهار شرط تاهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، امکان ثبت‌نام در سامانه را دارند.

پارسا با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن اضافه کرد: تاکنون ۹ هزارو ۲۷۹ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان ثبت‌نام اولیه کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون یک هزارو ۲۱۳ نفر تایید و وجه اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی را واریز نموده اند.

وی یادآور شد: ۲ پروژه طرح اقدام ملی مسکن در بروجرد تعریف شده که فاز یک ۲۴۰ واحد در مسکن مهر بروجرد توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام است.

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: هم اکنون پروژه ۲۴۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پارسا افزود: پروژه دوم طرح اقدام ملی مسکن در ادامه مسکن مهر بروجرد با ظرفیت سه هزار واحد و توسط اتحادیه تعاونی های مسکن در اراضی به مساحت ۳۷ هکتار طراحی شده است.

وی اظهارداشت: درطرح اقدام ملی مسکن سهم آورده متقاضی حدود ۲۵۰ میلیون تومان و وام در نظر گرفته شده ۱۵۰ میلیون تومان است که در صورت افزایش وام از سهم آورده متقاضی کم خواهد شد.

رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد بیان کرد: هر بلوک طرح اقدام ملی مسکن ۲۴ واحد به متراژ ۸۰ متر مربع با پارکینگ است.