شناسهٔ خبر: 9968 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي مطرح شد:

تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای دارای طرح ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری

بافت فرسوده مشهد رئیس دفتر عمران و بهسازی شهری استان خراسان رضوی درباره بسته‌های سرمایه‌گذاری در برخی شهرهای این استان که دارای طرح ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری هستند توضیحاتی ارائه داد.

محمدعلی منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره برنامه‌‌های سرمایه‌گذاری دفتر عمران و بهسازی شهری استان خراسان رضوی به عنوان زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: یکی از اهداف ما این است که در شهرهای دارای طرح شناسایی و ساماندهی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، به ویژه شهرهای بزرگ و متوسط استان، بسته‌های سرمایه‌گذاری ویژه‌ای با همکاری شهرداری این شهرها تهیه کنیم.

وی افزود: در این بسته‌ها سعی خواهد شد ضمن حفظ بافت و بناهای واجد ارزش تاریخی،  فرهنگی،  بصری و حتی کالبدی زمینه‌های اجرای طرح‌های جدید نوسازی و ساماندهی توسط سرمایه‌گذاران، انبوه‌سازان، شرکت‌های تعاونی و حتی خود شهرداری‌ها ایجاد و مهیا شود. در این بسته‌ها مشوق‌های تشویقی دولتی و شهرداری در ابعاد تسهیلات، یارانه سود تسهیلات، تخفیف ویژه عوارض شهرداری، مشوق‌های ثبتی و حقوقی، تراکم و... دیده شود.

رئیس دفتر عمران و بهسازی شهری استان خراسان رضوی ادامه داد: تلاش بر این است که انجمن انبوه سازان و مجریان و سرمایه‌گذاران وارد این عرصه شوند از این رو جلسات متعددی را با این مجموعه‌ها برگزار شده است.

منصوری درباره مزایای انجام این کار توضیح داد: این موضوع ضمن فراهم کردن منابع مطمئن غیر دولتی برای ساماندهی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را هموار خواهد کرد. این عمل با استفاده از ماده ۴ قانون حمایت از ساماندهی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکار آمد شهری تدوین و اجرایی خواهد شد. بدیهی است موفقیت طرح باعث خواهد شد تا انحصار فعالیت در این پهنه‌ها که پیش از این در اختیار شرکت‌های خاص بود، برداشته شده و زمینه رقابت فراهم شود./

نظر شما