شناسهٔ خبر: 99680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

صدور سند ۲۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی به نام راه و شهرسازی لرستان

کرم اللهی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان.jpg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی اداره کل منابع طبیعی به نام راه و شهرسازی استان سند زده شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان وحید کرم‌الهی با بیان اینکه برای طرح جهش تولید و تامین مسکن، شناسایی و تامین مسکن را در تیرماه امسال آغاز کردیم و منابع مختلفی را برای تامین زمین در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد:  یک سری اراضی در حاشیه شهرها وجود دارد که سند آنها به نام اداره کل منابع‌طبیعی لرستان است و برنامه‌ریزی شده با پیگیری‌های لازم این اراضی را به نام اداره کل راه و شهرسازی لرستان سند زده شود.

وی افزود: تاکنون ۲۰۰ هکتار از این اراضی از طرف اداره کل منابع طبیعی استان به نام راه و شهرسازی لرستان سند زده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه برخی اراضی را در خارج از محدوده شهرها قرار دارند که باید کار الحاق این زمین‌های جدید به شهرها انجام شود، عنوان کرد: بر این اساس، اول آبان ماه الحاق زمین‌های جدید را طی نامه‌ای به سازمان ملی زمین و مسکن ارسال کردیم.

اعلام ۵۲۹ هکتار زمین خارج از محدوده شهرهای استان به سازمان ملی زمین و مسکن

کرم‌الهی گفت: ۵۲۹ هکتار زمین خارج از محدوده شهرهای استان را به سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کردیم تا در بانک تامین زمین قرار بگیرد.

وی بیان کرد: دو ماده قانون در جهش تولید و تامین مسکن وجود دارد که مصوب مجلس شورای اسلامی است و هر رئیس‌جمهوری ملزم به اجرای این قانون است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید براینکه براساس ماده ۱۰، قانون جهش تولید و تامین مسکن، کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات و دستگاه‌های دولتی و همچنین شرکت‌هایی که صددر صد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است، مکلف هستند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود که در چارچوب مکان‌یابی موضوع ماده (۶)قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷/۲/۲۵ قرار می‌گیرند (به استثناء مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)، ظرف دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند، اضافه کرد: همچنین ادارات ثبت اسناد و املاک مکلف هستند پس از اعلام وزارتخانه یادشده ظرف یک ماه نسبت به تفکیک و ثبت انتقال ملک در دفتر املاک و صدور سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

توضیحات ماده ۱۰ قانون جهش تولید و تامین مسکن در خصوص واگذاری اراضی مازاد به وزارت راه و شهرسازی

کرم‌الهی گفت: براساس تبصره یک این قانون، چنانچه دستگاه‌های اجرایی موضوع این ماده، ظرف دو ماه از تاریخ درخواست وزارت راه و شهرسازی نسبت به واگذاری و تحویل زمین و تسلیم اسناد و مدارک آن اقدام نکنند، ادارات ثبت اسناد واملاک موظف هستند به درخواست وزارت راه و شهرسازی، ظرف یک ماه به ترتیب یادشده اقدام و سند مالکیت جدید را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر کنند.

وی ادامه داد: ماده ۱۲ این قانون می‌گوید کلیه دستگاههای موضوع ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷/۲/۲۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور تامین اراضی مورد نیاز توسعه و هدایت ساخت و ساز در روستاها مکلف هستند اراضی واقع در محدوده و حریم طرح هادی روستاهای واقع در حریم شهرها را حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ درخواست وزارت راه و شهرسازی به صورت رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند، همچنین ادارات ثبت و اسناد و املاک موظف هستند اسناد مالکیت اراضی فوق را ظرف یک ماه به نام وزارت راه و شهرسازی منتقل کنند.