شناسهٔ خبر: 99717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تجهیز راهدارخانه های ثابت و فصلی استان چهارمحال و بختیاری

۴۵۰ نیروی راهداری چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح زمستانی آماده شدند

تجهیز راهدارخانه های ثابت و فصلی سرپرست اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از آمادگی ۴۵۰ نیروی راهداری استان برای اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری) بر اساس برنامه زمان‌بندی شده مراحل تامین و خرید وسایل و تجهیزات مورد نیاز در طرح راهداری زمستانی همچون نمک و شن و ماسه و به‌روزرسانی ماشین‌آلات انجام شده است و به زودی تمامی ۴۲ راهدارخانه استان شامل ۳۱ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه فصلی تجهیز و آماده اجرای طرح می‌شوند.

حسین مالکی با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آبان به صورت رسمی آغاز می‌شود، تصریح کرد: ۳۰۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز برای خدمات‌رسانی در زمان بارش‌ها آماده شده است که در صورت وقوع بارش در مناطق مختلف، فعالیت این دستگاه‌ها در مسیرهای مواصلاتی زودتر آغاز خواهد شد.

مالکی درباره کمبود تجهیزات و فرسودگی ناوگان راهداری استان نیز یادآور شد: با توجه به لزوم توسعه امکانات و تجهیزات برای ارتقا فعالیت‌های راهداری، ۶ دستگاه لودر و گریدر که از روند خدمات‌دهی خارج شده بود در سال جاری تعمیر و بازسازی شدند تا با تعیین اولویت در شهرستان‌ها مستقر شوند.

وی در مورد توزیع امکانات راهداری در شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های کمتر برخوردار و سخت گذر اظهار داشت: تلاش می‌شود دستگاه‌ها و ماشین‌آلاتی که عمر پایین‌تری دارند و نیاز به تعمیرات احتمالی کمتری نیز داشته باشند در این شهرستان‌ها مستقر شوند تا مشکلی در ارائه خدمات در این مناطق روی ندهد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای فعالیت‌های راهداری به هنگام بارندگی‌ها و مسدود شدن مسیرها، اولویت با بازگشایی جاده‌های اصلی و سپس راه‌های روستایی و فرعی است، افزود: از این رو از مردم درخواست می‌شود با در نظر گرفتن این موضوع برای تجهیز خودروهای خود به وسایل گرمایشی و تجهیزات زمستانی اقدام کنند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.