شناسهٔ خبر: 99727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری استان اعلام کرد:

افزایش ۲۲ درصدی سفر در استان اردبیل

جابجایی مسافر معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: میزان سفر در استان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، رضا شیرین زاده در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان مشکین شهر گفت: در ۷ ماه گذشته ۸۴۲ هزار نفر مسافر توسط ناوگان های حمل و نقل عمومی مسافربری جابجا شده است.

وی با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب حدود ۱۷۶هزار مورد سفر انجام شده تصریح کرد: در تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲۲ درصدی هستیم.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: از این تعداد مسافر ۳۷۶ هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس،۷۵ هزار نفر با مینی بوس و۳۹۰ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

شیرین زاده از افزایش ۱۴ درصدی میزان جابجایی مسافر نیز خبر داد و گفت: ۵۴ شرکت مسافری در استان اردبیل فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: گشت های راهداری و ترابری و پلیس راه بطور مستمر از ناوگان های عمومی ، شرکت های حمل و نقل مسافربری بازدید و تجهیزات ایمنی را کنترل می نمایند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل یادآور شد و گفت:۲ هزار و ۵۲۲ راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

شیرین زاده با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

وی از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت ها و رانندگان رسیدگی شود.