شناسهٔ خبر: 99785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:‌

تنقیه و ساماندهی بیش از ۲۸۰۰ دستگاه پل در حوزه راه های خراسان جنوبی

تنقیه و ساماندهی خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از تنقیه و ساماندهی حوزه آبریز بیش از ۲۸۰۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک در حوزه راه های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) محمد علیزاده،رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت و حساسیت پل‌ها و ابنیه فنی در بحث لجستیک و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مقاوم‌سازی، نگهداری و ایمن‌سازی پل‌ها به صورت مداوم در دستور کار این ادراه کل قرار دارد به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه قریب به ۲۸۰۰ دستگاه پل در محورهای مواصلاتی تنقیه و لایروبی شده است.
علیزاده ادامه داد: همه ساله با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و حفاظتی از جمله لایروبی و تنقیه پل‌ها تلاش می‌شود تا در زمان بارندگی و سیلاب‌ از هرگونه انسداد مسیرهای ارتباطی جلوگیری کرده و زمینه تردد روان برای کاربران جاده‌ای فراهم شود.
وی افزود: نگهداری مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی واقع در جاده‌ها و بازرسی فنی منظم پل‌ها برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آنها و بررسی پل‌ها جهت عبور سیلاب‌ها و جلوگیری از بحران‌های احتمالی از جمله مسایل مهم در حوزه مدیریت یکپارچه پل‌ها است که به صورت مستمر انجام می‌شود.
علیزاده خاطرنشان کرد: باتوجه به وظیفه ذاتی این اداره که حفظ و نگهداری راهها و ابنیه حوزه استحفاظی است قبل از آغاز فصل زمستان ایمن سازی پل‌ها، لایروبی، تنقیه و پاکسازی دهانه پل‌ها، قنوها و مرمت دیوارهای هدایت آب، کمک زیادی در جهت جلوگیری از بحران‌های احتمالی دارد.