شناسهٔ خبر: 99803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد : 

اجرای طرح ملی ارزیابی رویه شبکه راههای فرعی (pms) در آذربایجان غربی برای اولین بار در کشور

pms رویه راههای فرعی آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از اجرای  طرح ملی ارزیابی رویه شبکه راههای فرعی (pms)  در استان آذربایجان غربی برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در سنوات قبل ۱۸۰۰ کیلومتر از راههای بین شهری با الویت راههای شریانی ، بزرگراه و راه اصلی از لحاظ وضعیت رویه ، وضعیت سلامتی و ایمنی رویه راه که تحت عنوان شاخص های نگهداری و بر اساس خرابی راه و ناهمواری راه سنجیده شده بود تا به دلیل محدودیت منابع با الویت نسبت به  ترمیم و بازسازی آنها اقدام گردد.

وی اعلام کرد : در سال جاری نیز بر اساس قرار داد منعقد شده ۱۳۰۰ کیلومتر از راههای بین شهری با الویت راههای پرتردد فرعی با توجه به ترافیک و کاربری و میزان سرویس دهی مورد ارزیابی رویه راه قرار خواهد گرفت که با توجه شرایط و وضعیت آب و هوایی منطقه این کار اولین بار در کشور در استان آذربایجان غربی اجرا می شود.

 دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی اذعان داشت: طبق گزارش ارزیابی های انجام گرفته از رویه راههای کشور استان آذربایجان غربی در رتبه ۱۲ میزان سلامت و ایمنی راه را در کشور به خود اختصاص داده است