شناسهٔ خبر: 99812 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

شال و کلاه راهداری استان اردبیل برای اجرای طرح زمستانی 

جلسه قرارگاه زمستانی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: راهداری برای اجرای طرح زمستانی و ارائه خدمت لازم به مردم عزیز تمام قد آماده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (اردبیل)،کلیم‌اله وثوقی با اعلام این خبر در قرارگاه مرکزی راهداری زمستانی استان اردبیل افزود: اکیپ بندی لازم در این زمینه انجام شده و اکثر ماشین آلات راهداری نیز به روز رسانی شده تا در انجام ماموریت‌های زمستانی با مشکلی مواجه نشود.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیـل استقرار ۲۵۶ راهدار در ۲۲ راهدارخانه ثابت و سیار را خاطرنشان کرد و گفت: امسال ۱۸۲ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی را در پایگاه‌ها به‌کار گرفته‌ایم که البته تعداد آنها به‌مرور با اجاره ماشین‌آلات مورد نیاز در طول فصل به بیش از ۲۲۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

عضو شورای اداری استان اردبیـل با اشاره به سردسیری منطقه و سخت‌گذر بودن گردنه و جاده‌های استان تصريح کرد: با اینکه طرح زمستانی راهداری از اوایل دی ماه آغاز می‌شود اما این طرح به علت شرایط جوی در اردبیل از اواسط پاییز شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد.

وی اظهار کرد: خودروهای سبک سواری و وانت، لودر، بولدزر، بیل مکانیکی و کریدر، ماشین آلات نیمه سنگین شامل انواع کمپرسی، تریلی، کامیونت و سایر تجهیزات ویژه راهداری در این طرح تدارک دیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته راهداران استان در طول اجرای طرح زمستانی با استقرار در جاده‌ها ، گردنه‌های سخت‌ گذر و راهدارخانه های ثابت و سیار به هموطنان ارائه خدمت خواهند کرد.

وثوقی با اشاره به حضور فعال اکیپ‌های راهداری در کنار سایر نیروهای امدادی و پلیس، ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی، کلیه دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در همه ادارات راهداری شهرستانها و به ویژه راهدارخانه‌ها با حساسیت خاصی درحال اجرا است.