شناسهٔ خبر: 9988 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

ظرفیت ۲۰۰ میلیون تنی تخلیه و بارگیری در بنادر ایران/ توسعه بنادر جنوبی و شمالی برای پذیرش ترافیک ورودی خطوط کشتیرانی

بندر شهید رجایی معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر ایران در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تن است گفت: هم‌اکنون حجم تجاری دریایی کشور حدود ۱۶۰ میلیون تن در سال است که با توجه به این رقم، ظرفیت بنادر ایران بیش از حجم تجاری فعلی است.

جلیل اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به علاقمندی جدی شرکت‌ها و خطوط کشتیرانی معتبر دنیا برای حضور در بخش کشتیرانی، خدمات دریایی و سرمایه گذاری در حوزه‌های بندری و دریایی گفت: تعدادی از شرکت ها در حال آماده سازی سیستم های عملیاتی و برنامه‌ سفرهای کشتی‌های خود به منطقه و ایران هستند.

وی مذاکرات و مقدمات اولیه را برای سرمایه‌گذاری سایر شرکت‌ها نیز فراهم خواند و افزود: نتیجه مذاکرات هسته‌ای بر سرعت ادامه روند حضور خطوط و شرکت‌های خارجی به بنادر بسیار موثر است.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به اثرات حضور خطوط کشتیرانی به بنادر ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به نوع ساختار تجاری کشور و نوع کالاهای ورودی از طریق خطوط کشتیرانی‌ داخلی و بین‌المللی ارائه خدمات بهتر و تنوع خطوط با ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به صاحبان کالا در اقصی نقاط دنیا متناسب است.

اسلامی درباره ظرفیت بنادر ایران برای پهلوگیری خطوط کشتیرانی جدید به پایگاه خبری وزارت راه گفت: پیش از اینکه تردد لاینرهای خارجی به تبع تحریم در بنادر ایران متوقف شوند ظرفیت‌های بنادر پاسخگوی ترافیک ورودی آنها به بنادر بود.

وی با اشاره به ظرفیت ۲۰۰ میلیون تنی بنادر ایران برای تخلیه و بارگیری در سال افزود: در حال حاضر حجم تجاری دریایی کشور حدود ۱۶۰ میلیون تن در سال است که با توجه به این رقم، بنادر ایران مازاد ظرفیت حجم تجاری دارند.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی به طرح‌های توسعه ای بنادر از جمله فاز ۳ بندر شهید رجایی، بندر بوشهر، بندر امام خمینی (ره)، چابهار و بنادر شمالی کشور اشاره کرد و گفت: با انجام این طرح‌ها بنادر به صورت کامل پاسخگوی ترافیک ورودی لاینرهای خارجی خواهد بود./

نظر شما