شناسهٔ خبر: 99898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان:

۹۵ دستگاه پل بزرگ و کوچک در جاده ای استان ایلام تعمیر و مرمت شدند

پل.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۹۵ دستگاه پل بزرگ و كوچك در جاده های استان ایلام تعمير و بازسازی شدند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (ایلام)؛ محمدرضا رضایی با اعلام اين خبر گفت: پل ها از مهمترین زیرساخت های راهها محسوب می شوند که نیاز است هر ساله مورد بازبینی فنی قرار گرفته و نگهداری و مرمت پل ها نیز در برنامه کاری سالیانه راهداری قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری شبکه راهها و ساماندهی پل ها و ابنیه فنی در جهت افزایش عمر مفید راه و ابنیه اظهار داشت:از ابتدای سال تاکنون تعداد ۹۵ دستگاه پل بزرگ و کوچک با انجام عملیات رادیه و برید،بازسازی سازه ای کوله ها، رفع آبشکستگی دستک ها و دیواره های برگشتی، تعمیرات دال و ایمن سازی عرشه پل ها با احداث نرده و تعمیر جان پناه پل ها بازسازی شدند.

رضایی خاطر نشان کرد: تعداد ۲۲ دستگاه پل و آبرو نیز احداث شده و به بهره برداری رسیده اند که پل های پل چم نمشت شهرستان دره شهر، حسن گاوداری سیروان، پل فلزی خرپایی دوم بانرحمان از جمله این پل ها می باشند و پل بزرگ جزمان هلیلان نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد تا پایان سال تکمیل می شود.

 وی عنوان کرد: علاوه بر این عملیات فصلی تنقیه و لایروبی و دریواسیون تعداد ۱۲۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک انجام شده و یا با پیشرفت فیزیکی مناسبی در دست اقدام است.