شناسهٔ خبر: 99899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

صدور سند مالکیت ۲و نیم هکتار زمین شهری جهت ساخت طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان

محبوبی گلستان مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از صدور سند مالکیت برای ۲و نیم هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن، برای نخستین بار در بین شهرهای استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، استان گلستان ، محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان پیرامون تامین زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بیان داشت:تاکنون در ۱۰ شهر مشمول استان که مشکل کمبود زمین وجود نداشت کار ثبت نام از متقاضیان آغاز شده است و فقط گنبد کاووس در تامین زمین مشکل داشت که با صدور این اسناد،به زودی کار ثبت نام در این شهر نیز آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: سهمیه استان گلستان در این طرح ,سالانه ۱۹هزار و ۴۰۰واحد است که برای ساخت آن به ۷۰۷ هکتار زمین نیاز است.

محبوبی به ماده ۱۰قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی استان موظف شده اندکه اراضی مازاد خود را ظرف مدت تعیین شده از تصویب قانون برای اجرای این طرح واگذار نمایند و ادارات ثبت اسناد و املاک مکلف شده اند که نسبت به تفکیک و ثبت انتقال املاک به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اقدام نمایند.

وی  افزود: با اقدامات انجام شده جهت تسریع در تامین زمین در شهرستان گنبد،پس از گذشت ۱۰ روز از تصویب قانون و برای نخستین بار در بین شهرهای استان در شهرستان گنبد ۲و نیم هکتار از اراضی شهری برای اجرای این طرح به این اداره کل واگذار شده است.