شناسهٔ خبر: 99923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت:

۷۸ پرونده در کمیسیون ماده پنج استان همدان بررسی شده است

کمیسیون ماده پنج2 معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در شش ماهه نخست سالجاری ۹ جلسه کمیسیون ماده پنج در استان برگزار شده که ۷۸ مصوبه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان) مسعود شامحمدی گفت: بررسی و تصویب طرح های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان به وسیله کمیسیونی به ریاست استاندار و در غیاب وی معاون عمرانی استاندار و با عضویت شهردار و نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت جهادکشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و همچنین رئیس شورای اسلامی شهر و نماینده سازمان نظام مهندسی استان با تخصص معماری یا شهرسازی بدون حق رای انجام می شود.

وی ادامه داد: بررسی های این کمیسیون بر عهده کارگروه(کمیته) فنی کمیسیون متشکل از نمایندگان کمیسیون و مشاور طرح تفصیلی شهر است.

شامحمدی افزود: تاکنون در شهر همدان ۴ جلسه با ۶۳ مصوبه و در شهرستانهای نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و فامنین ۵ جلسه با ۱۵ مصوبه برگزار شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: با توجه به اینکه سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح تفصیلی از جمله بازگشایی و تعریض معابر، تحقق پذیری کاربری های عمومی و اعمال ضوابط و مقررات ویژه طرح ها و همزمان رسیدگی به مسائل شهروندان از اولویت های این اداره کل است، کمیسیون ماده پنج برحفظ حقوق تمامی شهروندان در راستای عدالت شهری درتوزیع خدمات تاکید کرده و اولویت اقدامات را رعایت ضوابط و مقررات مصوب، احداث معابر و شبکه دسترسی فنی مبتنی بر واقعیت های کنونی شهر قراردادند. وی در پایان خاطر نشان ساخت: در این جلسات بر توسعه و توزیع امکانات و دسترسی برابر برای همه شهروندان و اولویت اقدام کمیسیون ماده پنج بر روی مسائل ضروری شهروندان در چارچوب ضوابط و مقررات تاکید شده، ضمن اینکه با بخشی از درخواست ها که در جهت منافع عمومی شهر و شهروندان نبوده مخالفت شده است.