شناسهٔ خبر: 99943 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل اعلام کرد:

قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راههای استان اردبیل

قلع و قمع.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: 378 مورد تجاوز به حریم راهها و ساخت و سازغیرمجاز در استان شناسائی، توقف و قلع و قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)،علی صبحی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان بیله سوار افزود: از این میزان ۱۶۲ مورد ساخت و سازغیرمجاز شناسائی، به ۱۷۵ مورد توقف و اخطار ساخت صادر و ۴۱ مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی قلع و قمع شده است.

وی از صدور ۵۵ مجوز ساخت و ساز و حفاری در ۷ ماه گذشته خبر داد و از حمایت های دستگاه قضائی استان در حفاظت و صیانت از راهها قدردانی کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نگهداری از راه و حفظ حریم آن را خط قرمز راهداری دانست وتصریح کرد: با تلاش شبانه گشت های راهداری در مدت یاد شده ۳۴۰ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راهها شناسائی، برخورد و جمع آوری شد.

صبحی طول حوزه استحفاظی راههای استان اردبیل را ۶ هزارو ۳۷۲ کیلومتر عنوان کرد و اقدامات مستمر راهداران در نگهداری راهها، ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی، احداث راههای دسترسی در راهها به منظور هدایت و ایجاد نظم ترافیکی ، وجود فضای لازم جهت نصب تجهیزات ایمنی،تابلو و علائم در راهها را در گرو حفاظت از حریم راه برای توسعه و اجرای برنامه های آینده بسیار ضروری دانست.

وی با بیان اینکه حفاظت و نگهداری از راههای استان اردبیل هرسال نیازمند بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است بر تخصیص اعتبارات لازم ملی و استانی راهداری جهت ارائه خدمات هرچه شایسته به مردم عزیز تاکید کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل آمادگی کامل ماشین آلات و اکیپ های راهداری زمستانی را خاطرنشان کرد و گفت: هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و الماس در راه‌های ارتباطی استان قرار دارد که راهداران باهمه توان در آنها حضوری فعال دارند.