شناسهٔ خبر: 99975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف رونق تولید، اشتغال زایی و مبارز با تحریم ها گرفت:

تصویب ۲۴۰ طرح در جلسات کارگروه امور زیربنایی استان تهران

محبت خواه3.jpg مدیرکل راه و شهرسازی راه و شهرسازی استان تهران از تصمیمات مؤثر کارگروه امور زیربنایی استان تهران در هیجده جلسه طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به برگزاری جلسات منظم هفتگی در محل استانداری تهران و در تعامل با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: حاصل این پرونده ها و تصمیم گیری در خصوص طرح های مطروحه راه اندازی واحدهای صنعتی و صنفی، تولیدی و خدماتی وابسته به بخش کشاورزی یا حمل و نقل، خدمات شهری و مسکن، بهداشت و درمان، انرژی، آب، احداث یا توسعه شهرکهای مسکونی، صنعتی، گردشگری و یا احداث بناهای کارگری و ذخیره آب و کشاورزی بوده است.

محبت خواه با اشاره به تنوع بالای مسائل مطروحه و حجم اشتغال زایی زیاد این پرونده ها گفت؛ قبل از طرح و تصمیم گیری در ۱۸ جلسه مذکور تمام این طرح ها یکبار در گروه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و در معاونت شهرسازی و معماری با حضور شهرداریها و نهادهای پیشنهادی دهنده و یا سرمایه گذاران پروژه ها مطرح و موارد هر پرونده مورد بررسی دقیق قرار می گیرد، این در حالی است که تاکنون از ابتدای سال ۳۰۰ پرونده موضوعی در این خصوص به دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی معاونت شهرسازی و معماری ارسال شده است.

محبت خواه موضوعات کارگروه امور یزربنایی را بسیار متنوع عنوان کرد و افزود: از دیگر پرونده های خاص مطروحه احداث بیمارستان، میادین میوه و تره بار، آرامستانها، سردخانه ها، انبارهای مرکزی، پارکها و فضای سبز، باغ وحش و ... بوده است.

محبت خواه نقش ادارات کل راه و شهرسازی استانها را در مبحث اشتغال بسیار پر رنگ عنوان کرد و گفت: تولید و اشتغال زایی و مبارزه با تحریم ها سرفصل مهم کاری ما در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران طی سال ۱۴۰۰ است.