شناسهٔ خبر: 99988 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گزارش داد:

اجرای بیش از ۴ هزار و ۹۷۸ واحد در طرح اقدام ملی مسکن استان هرمزگان/ثبت نام ۳ هزار و ۴۳۹ نفر در شهر جدید علوی

آرش رضایی مدیرکل هرمزگان مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در گزارشی با اعلام این مطلب که بیش از ۴ هزار و ۹۷۸ واحد مسکن ملی در هرمزگان در حال اجراست از ثبت نام ۳۲ هزار و ۷۶۴ نفر از ابتدای اجرای طرح تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، آرش رضایی در گزارشی آماری از وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن را که توسط دستگاه‌های مجری همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تفاهم با وزارت راه و شهرسازی، در دست انجام است، اعلام کرد: در حال حاضر استقبال خوبی از این طرح شده است و تاکنون ۳۲ هزار و ۷۶۴ نفر ثبت نام کرده اند.

وی نسبت تخصیص زمین به متقاضیان حائز شرایط را ۷۴/۷۷ درصد عنوان کرد و گفت: بر این اساس متقاضیان در ۱۴ شهر استان امکان ثبت نام داشتند، که پس از پالایش و تعیین متقاضیان واجد شرایط، تعداد ۸ هزار و ۶۱۸ نفر تایید نهایی شدند.

رضایی با بیان اینکه در استان عملیات ساخت  ۴ هزار و ۹۷۸ واحد در حال اجراست، تأکید کرد: سهم شهر بندرعباس در این پروژه ۳۵۳۶ واحد و سایر شهرستان ها ۱۴۴۲ واحد است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش گیری از سامانه طرح مذکور تعداد ۴ هزار و ۷۶۵ متقاضی نسبت به واریز وجه اقدام کرده اند.

رضایی افزود: طرح اقدام ملی مسکن شامل متقاضیان متاهلی است که پیش از این از امکانات دولتی مانند زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکرده باشند و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین دیگر سیاست های ابلاغی دولت در راستای تأمین مسکن را طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد و یاد آور شد: در این طرح ثبت نام در ۱۱ شهر استان از زمان شروع (۲۸ مهرماه)، با استقبال از سوی متقاضیان همراه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید علوی را مناسب ارزیابی کرد و توضیح داد: تاکنون ۷ هزار و ۳۹۷ نفر متقاضی در شهرهای تعیین شده استان ثبت نام کرده اند و از سهم ۴ هزار و ۴۵۷ نفر تعیین شده برای شهر جدید علوی، ۳ هزار و ۴۳۹ نفر، مشخصات خود را ثبت کرده اند و امکان ثبت نام در سامانه مربوطه نیز به مدت یک ماه برای متقاضیان واجد شرایط وجود خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، با بیان اینکه شرایط ثبت نام در سامانه «سمن مسکن» همانند طرح اقدام ملی است، ابراز داشت: متقاضیان باید چهار شرط مندرج در قانون را داشته باشند داشتن فرم «ج سبز» نداشتن مالکیت خصوصی ملک، تاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن از شروط اصلی برای ثبت نام متقاضیان است و در اجرای این طرح هم همانند طرح اقدام ملی مسکن از قانون تبعیت می‌شود.

شایان ذکر است طرح نهضت ملی مسکن با هدف کمک به تأمین مسکن خانواده ها بوده که این سیاست تأمین مسکن اقشار کم درآمد و یا دهک متوسط را محقق می سازد و قطعاً دستیابی به اهداف این طرح، به تعامل مناسب و هم افزایی ویژه همه نهادهای اجرایی و متقاضیان نیاز دارد.