به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزهلو در این نشست خواستار افزایش کارایی ایستگاههای راهآهن استان شد و افزود: ایستگاهها ظرفیت بالایی در حملونقل باری به طور تقریبی ١٠ میلیون تن در سال را دارند.
وی ادامه داد: پیشنهاد الحاق خطراه آهن ارومیه-سرو به شبکه راهآهن و الحاق خط راهآهن نقده-تمرچین معرفی شده که باعث افزایش تبادلات اقتصادی بین ایران اسلامی و کشورهای همسایه میشود.
بهرهگیری از شبکه استاندارد ریلی به عنوان حملونقل امن، کمهزینه، به صرفه و سازگار با محیطزیست نیاز زیرساختی استان در جابهجایی مبادلات مرزی به شمار میرود. طبق ارزیابی کارشناسان حملونقل افزایش سهم راهآهن آذربایجانغربی در ترانزیت کالا و صادرات غیرنفتی میتواند گرهگشای حجم عظیمی از مشکلات اقتصادی باشد.