شناسهٔ خبر: 99995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه شهرسازی استان تهران عنوان کرد:

ثبت نام ۱۶۸ هزار نفر از شهروندان تهرانی در طرح نهضت ملی مسکن/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیر قانونی است

محبت خواه5.jpg مدیرکل راه شهرسازی استان از ثبت نام ۱۶۸ هزار متقاضی مسکن در سامانه ثمن طی ۱۵ روز طی اول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران) ؛ خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران  با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن از تاریخ ۲۸ مهرماه به مدت یکماه تا ۲۸ آبانماه ادامه دارد، اظهار کرد: در استان تهران در مجموع ۱۲ شهر تاکنون ۱۶۸ هزار نفر ثبت نام مسکن انجام داده اند.

 وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی سهمیه هر استان برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در فاز اول سال ۱۴۰۰ مشخص شده و سهم استان تهران در فاز اول ۱۴ هزار و ۴۸۸ واحد پیش‌بینی شده است.

از این تعداد، بالغ بر ۱۲۸ هزار متقاضی در ۹ شهر استان تهران که مختص شهروندان استان تهران است،  ثبت نام کرده و ۴۰ هزار متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در۵ شهر ایوانکی، هشتگرد، پرند، رباط کریم و پاکدشت هستند که صرفا مختص شهروندان شهر تهران است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اذعان داشت: در حال حاضر ثبت نام  برای شهرهایی که زمین برای آنها تامین شده انجام می پذیرد لذا در استان تهران امکان ثبت نام در ۱۲ شهر فراهم شده است. و این شهرها شامل  اسلامشهر ، پاکدشت ، پیشوا ، رباط کریم ، ورامین ، بومهن ، دماوند ، رودهن ، فیروزکوه ، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است.

  وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: شرط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، داشتن فرم ج سبز، نداشتن ملک خصوصی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن و داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن است.  

محبت خواه در پایان به غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز مسکن ملی تاکید کرده و گفت: آگهی هایی که در سایتهای اینترنتی مبنی بر خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن مشاهده شده. غیرقانونی اعلام می کنیم. به نظر می رسد با مشخص شدن وضعیت متقاضیان، فروش زیرپوستی امتیاز این واحدها متاسفانه در جریان است که در صورت مشاهده تخلف، واحد مسکونی مورد معامله سلب امتیاز می شود