شناسهٔ خبر: 58047 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیران بنادر ایران و آذربایجان انجام شد؛

بازدید مدیر بنادر آذربایجان از بندر آستارا/ توسعه بندر آستارا با تمرکز بر ترانزیت

بازدید طالح محمد زیادف مدیر بنادر کشور آذربایجان که برای بازدید از پتانسیل‌ها و ظرفیت های تجاری بنادر شمال ایران در راس هیأتی وارد استان گیلان شده است ، از بندر آستارا دیدن کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدی‌پور اصل مدیرکل موافقت‌نامه‌ها و توسعه بازار ، در حاشیه این بازدید با بیان اینکه هیات عالی رتبه کشور آذربایجان در پی دعوت رسمی سازمان بنادر و با هدف برپایی نشست های کاری مشترک در بنادر شمال ایران ، به استان های گیلان و مازندران سفر می کنند ، ابراز امیدواری کرد : با برگزاری نشست‌های مشترک، در نهایت اتفاقات خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی خطوط کشتیرانی گسترده‌تر ، گردشگری دریایی و حمل و نقل ریلی از بنادر صورت بگیرد.

در همین راستا ، حسین چراغی مدیرکل بنادر استان گیلان نیز هدف از سفر هیات دریایی و بندری کشور آذربایجان را توسعه روابط تجاری و ارتقای تبادلات مسافری و گردشگری دریایی عنوان کرد.

به گفته مدیرکل بندر انزلی ، استان گیلان در دو حوزه تجاری و گردشگری دریایی ، ظرفیت های لازم را برای توسعه روابط با آذربایجان دارد و به عنوان نزدیک ترین مرز دریایی با کشور آذربایجان ، امکانات و تسهیلات مناسبی را در اختیار سرمایه گذران قرار می دهد.    

بر اساس این گزارش و بنابر اعلام شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی بندر آسنارا ، این بندر در حال حاضر یک میلیون تن ظرفیت دارد که در فاز نهایی به ۲ و نیم میلیون تن افزایش می یابد.

بر اساس طرح توسعه بندر آستارا ، با سرمایه گذاری شرکت کاوه یک ترمینال نفتی ، ترمینال غلات ، ترمینال کانتینری و ترمینال مسافری در این بندر ایجاد خواهد شد .

به گفته معاون بندری شرکت کاوه ، بندر آستارا با تمرکز بر ترانزیت ، ساخته می شود و با توجه به اینکه در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد ،از ظرفیت های خاصی جهت سرمایه گذاری برخوردار است. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در حال حاضر بندر آستارا روابط خوبی با کشور آذربایجان دارد و ۶۳ درصد تجارت این بندر از طریق بنادر آذربایجان صورت می گیرد.

نظر شما