شناسهٔ خبر: 106773 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پالایش شروط سه گانه ۹۵ درصد متقاضیان به اتمام رسید/بهره‌برداری از صندوق ملی مسکن اوایل۱۴۰۱ /معرفی ۱۱ هزار واحد به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات نوسازی

نشست هماهنگی اجرای طرح نهضت ملی مسکن موضوع تفاهم وزارت راه و وزارت دفاع اتمام پالایش شروط سه‌گانه ۹۵ درصد متقاضیان مسکن، بهره‌برداری از صندوق ملی مسکن اوایل ۱۴۰۱، معرفی ۱۱ هزار واحد به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات نوسازی بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و سهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

صندوق ملی مسکن اوایل سال ۱۴۰۱ شروع به کار ‌می‌کند 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن تا ۲۹ اسفند ادامه دارد، از آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید به زودی خبر داد و برخی از سیاست‌های بخش مسکن را در دولت سیزدهم برشمرد.

بررسی روند اجرای تفاهم‌نامه تامین مسکن نیروهای مسلح با حضور وزرای راه و دفاع

روند اجرای تفاهم‌نامه تامین مسکن نیروهای مسلح موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بررسی شد.

تمرکز دولت مردمی بر رفع مشکل مسکن مهر

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از آغاز دولت مردمی سیزدهم، برحل مشکل تعاونی‌های مسکن مهر تمرکز شد، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن برای تعاونی‌ها نظارت جدی‌تری اتفاق خواهد افتاد و قطعا در ادامه کار با تعاونی‌های مسکن کارآمدتری مواجه خواهیم شد.

افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر

واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر، همزمان با روز بزرگداشت شهدا و با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعیین تکلیف شدند و سه استان البرز،‌ خوزستان و لرستان به ارائه گزارش پرداختند.

پالایش شروط سه گانه ۹۵ درصد متقاضیان به اتمام رسید 

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه بیش از ۵ میلیون متقاضی مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند مهلت ثبت‌نام را ۲۹ اسفند اعلام و تاکید کرد: فعلا برنامه‌ای برای تمدید مهلت نام‌نویسی وجود ندارد.

تامین اراضی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح

معاون مسکن و ساختمان از تامین اراضی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح موضوع تفاهم وزارت راه و وزارت دفاع برای تامین ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح خبر داد.

پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیاردتومان به سازندگان 

مدیرعامل بانک‌مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۷ هزار و ۵۲۳ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان و ۲ هزار و ۷۷۶ میلیاردتومان از محل تسهیلات به حساب سازندگان پرداخت شد.

پرداخت ۴۵۰ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان

مدیره بانک مسکن از پرداخت ۴۵۰ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان خبر داد.

احداث ۱۰ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده تهران تا خرداد ۱۴۰۱

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که سهم بنیاد در احداث مسکن بافت فرسوده تهران ۱۰ هزار واحد است از آغاز عملیات اجرایی این تعداد واحد تا خرداد ۱۴۰۱ خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده شهر تهران

عملیات اجرایی ۲ هزار و ۹۵۲ واحدمسکونی طرح نهضت ملی شهر تهران با مسئولیت بنیاد مسکن آغاز شد.

معرفی ۱۱ هزار واحد به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات نوسازی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار واحد به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات نوسازی معرفی شده است، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه ۶ هزار میلیاردتومانی با بانک مسکن برای اعطای تسهیلات به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده اقدام مناسب دولت سیزدهم است.

مشوق‌های کالبدی به متقاضیان محله‌سازی در بافت‌های فرسوده ارایه می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارایه مشوق‌های کالبدی به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: سازندگان کلان و خرد متقاضی نوسازی در بافت فرسوده مورد حمایت قرار می‌گیرند.

فناوری‌های نوین صنعت ساختمان به خدمت طرح نهضت ملی مسکن‌ می‌آید

رییس مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یکی از مهمترین برنامه‌های سال آتی را توسعه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان برشمرد و به بیان بخشی از پیشنهادهای ارایه شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت.