شناسهٔ خبر: 112723 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

برگزاری پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار/گزارش مراحل ساخت ۱,۳۸۳,۵۱۳ واحدطرح نهضت ملی مسکن

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم ارایه لیست استان‌ها و شهرهای دارای ظرفیت ثبت‌نام در فاز هفتم طرح نهضت ملی مسکن، آغاز عملیات اجرایی ۷۴ هزار و ۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی توسط بنیاد مسکن، ارایه گزارشی از مراحل ساخت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن بخشی از مهترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته شامل برگزاری پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار (نخستین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری در دولت سیزدهم)، امضای قراداد ۵۰۰ هزار واحد وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه امام‌حسن مجتبی(ع)، محرومیت افرادی که اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان درج نکرده‌اند از برخی خدمات اجتماعی، ارایه لیست استان‌ها و شهرهای دارای ظرفیت ثبت‌نام در فاز هفتم طرح نهضت ملی مسکن و ارایه گزارشی از مراحل ساخت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن است.

وضعیت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرهنگی و تاریخی تعیین‌تکلیف می‌شود

وزیر راه و شهرسازی رییس جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران از ابلاغ و اجرای مصوبه‌های این ستاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: وضعیت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرهنگی و تاریخی تعیین‌تکلیف می‌شود.

امضاء قرارداد ۵۰۰ هزار واحدی وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)

وزیر راه و شهرسازی از امضاء قرارداد ۵۰۰ هزار واحدی وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بررسی واگذاری سند به خانه‌های حاشیه‌نشین‌ها خبر داد.

محرومیت از برخی خدمات اجتماعی در صورت عدم ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان کشور

وزیر راه و شهرسازی از محرومیت افراد از برخی خدمات اجتماعی در صورت عدم ثبت نام در سامانه املاک و اسکان کشور خبر داد.

لیست استان‌ها و شهرهای دارای ظرفیت ثبت‌نام در فاز هفتم طرح نهضت ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای، لیست استانها و شهرهای دارای ظرفیت ثبت نام در فاز هفتم طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

گزارش مراحل ساخت ۱,۳۸۳,۵۱۳ واحدطرح نهضت ملی مسکن

وزارت راه و شهرسازی تا تیرماه ۱۴۰۱ عملیات ساخت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ را آغاز کرده است که از این تعداد، ۹۵۴ هزار و ۲۳۸ واحد در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی و ساخت و ساز قرار دارند و تعداد ۴۲۹ هزار و ۲۷۵ واحد کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است. همچنین تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۷۶ واحد مسکونی تأمین زمین صورت گرفته است.

محرومیت و عدم بهره‌مندی محلات کمتر برخوردار از اعتبارات ملی و استانی برطرف می‌شود

آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم بخشی تصمیم‌های نخستین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران را در دولت سیزدهم اعلام کرد و از تعریف تسهیلات ویژه بازسازی در بافت‌های تاریخی خبر داد.

انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی ۳۱ هزار و ۶۵۵ واحد در بافت فرسوده

شایان مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۳ هزار و ۹۳۹ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو هزار و ۴۰ میلیارتومان تسهیلات نوسازی به ۸ هزار و ۲۶۹ واحد توسط بانک مسکن تخصیص یافته است.

اجرای پروژه بررسی تغییر اقلیم در حاشیه دریای خزر

خرسندی دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران از اجرای پروژه بررسی تغییر اقلیم در حاشیه دریای خزر، تمدید موافقت‌نامه همکاری‌های آژانس هبیتات سازمان ملل با جمهوری اسلامی ایران و ثبت سند سیاست توسعه ملی شهری ایران خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی ۷۴ هزار و ۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز عملیات اجرایی ۷۴ هزار و ۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد خبر داد. سهرابی گفت: اراضی معرفی شده به بنیاد مسکن که معادل حدود ۲۰۰ هزار واحد است در مراحل مختلف الحاق به محدوده شهر، تغییر کاربری قرار دارد و تمامی این اراضی قابلیت بارگذاری ندارد. از این تعداد اراضی آنچه که قابلیت تعریف پروژه را دارد و کاربری آن مسکونی است ۹۴ هزار واحد است که از این ۹۴ هزار واحد ۷۴ هزار و ۷۰۰ متقاضی معرفی و عملیات اجرایی این تعداد آغاز شده است.

ارایه مدل‌های پیش‌بینی قیمت مسکن توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

عملکرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دولت سیزدهم که شامل پروژه‌های مطالعاتی -تحقیقاتی است در ۱۱ محور و در بخش‌های مروری بر مدل‌های پیش‌بینی قیمت مسکن، ارائه راهکارهای ارتقای ایمنی معابر و گذرگاه‌های عابرین پیاده در مناطق مسکونی حاشیه راه‌های برون‌شهری، مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهر آفتاب با اهداف، طراحی و ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت دارایی راه، تا تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ اعلام شد.