شناسهٔ خبر: 115134 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی ۳۴ هزار و ۱۳۳ واحد در بافت فرسوده/آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از شنبه ۵ شهریور

ببینید | نشست خبری حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور، انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی ۳۴ هزار و ۱۳۳ واحد در بافت فرسوده، تخصیص ۹۲ درصد منابع بانک مسکن به بخش مسکن در سال ۱۴۰۰، ساخت و ساز بالغ بر ۶۵ هزار واحد در بافت فرسوده، افتتاح ۳ هزار و ۲۶ واحد مسکونی همزمان با هفته دولت بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل تعیین تکلیف زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور، انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی ۳۴ هزار و ۱۳۳ واحد در بافت فرسوده، تخصیص ۹۲ درصد منابع بانک مسکن به بخش مسکن در سال ۱۴۰۰، ساخت و ساز بالغ بر ۶۵ هزار واحد در بافت فرسوده، افتتاح ۳ هزار و ۲۶ واحد مسکونی همزمان با هفته دولت، تکمیل و تحویل ۴ بیمارستان در سال نخست دولت سیزدهم و تصویب چهارمصوبه در شورای عالی شهرسازی و معماری است.

دستور وزیر راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف زمین‌های طرح نهضت ملی تا پایان شهریور

وزیر راه و شهرسازی به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های کشور دستور داد تا پایان شهریورماه وضعیت زمین‌های مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی این طرح را تعیین تکلیف کنند.

آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از شنبه ۵ شهریور

سخنگوی دولت اعلام کرد: در راستای سرعت بخشی و تأمین منابع برای اجرای نهضت ملی مسکن، دولت با افزایش تسهیلات نوسازی مسکن روستایی تا سقف ۲ میلیارد ریال موافقت کرد.

انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی ۳۴ هزار و ۱۳۳ واحد در بافت فرسوده

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۴ هزار و ۶۵۹ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده منعقد شده است گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۷۶۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۱۰ هزار و ۷۴۷ واحد توسط بانک مسکن پرداخت شد.

تخصیص ۹۲ درصد منابع بانک مسکن به بخش مسکن در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل بانک مسکن بر تقویت نقش سایر بانک‌ها در تخصیص منابع به بخش مسکن تاکید کرد و گفت: بانک مسکن در دولت سیزدهم حدود ۷۶ هزار میلیاردتومان تسهیلات به بخش مسکن پرداخت کرد.

ساخت و ساز بالغ بر ۶۵ هزار واحد در بافت فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بخشی از برنامه‌های آن شرکت را برای نوسازی بافت‌های فرسوده و بهره‌برداری از واحدهایی که در هفته دولت بهره‌برداری می‌شوند اعلام کرد.

افتتاح ۳ هزار و ۲۶ واحد مسکونی همزمان با هفته دولت

فخاری مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از افتتاح ۳ هزار و ۲۶ واحد باقی‌مانده از طرح مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن، همزمان با هفته دولت خبر داد.

حفظ و ایجاد بیش از هشت میلیون اشتغال در طرح نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جریان نشست خبری معاونان حوزه مسکن با موضوع ارایه عملکرد یکساله، در آستانه هفته دولت، در خصوص میزان حفظ و ایجاد اشتغال در طرح نهضت ملی مسکن و آغاز دوره ثبت نام جدید متقاضیان در بعضی از مناطق توضیحاتی را ارائه کرد.

تکمیل و تحویل ۴ بیمارستان در دولت سیزدهم

نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه چهار پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل شد گفت: در برنامه است تا ۶ پروژه بیمارستانی و ورزشگاهی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

تبادل تفاهمنامه ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تبادل تفاهمنامه مشترک این سازمان با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای الحاق اراضی در مالکیت نیروهای مسلح، جهت الحاق به محدوده خبر داد و گفت: زمین‌های در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح استعداد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

ارتقای کیفیت ساخت با استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهینامه فنی در طرح نهضت ملی مسکن

حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از توافق با شهرهای جدید برای الزامی شدن گواهینامه فنی محصولات ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن بصورت تشویقی و در برخی از محصولات ساختمانی بصورت اجباری خبر داد.

درخواست از ائمه جمعه سراسر کشور برای همراهی در جهاد نوسازی بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خواستار کمک نهاد ائمه جمعه کشور برای پیشبرد جهاد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شد.

طرح جامع شهر بهشهر به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن بررسی طرح جامع شهر بهشهر با تصویب آن موافقت کرد.

طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار تصویب شد

شورای عالی شهرسازی و معماری طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار را تصویب کرد.

تصویب طرح مجموعه شهری اردبیل در شورای عالی شهرسازی و معماری

طرح مجموعه شهری اردبیل به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید.

طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار تصویب شد

شورای عالی شهرسازی و معماری طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار را تصویب کرد.

صدور سند برای حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری کوچک استان تهران

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران از آمادگی استان برای کلنگ‌زنی ۵۰۰ واحد مسکونی گیلارد دماوند در هفته دولت خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک تحت مسئولیت بنیاد برای حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی سند صادر شد.

سیل تهران به بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی و تجاری در استان آسیب وارد کرد

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی و تجاری در استان تهران بر اثر سیل مردادماه آسیب دیدند از ارایه پیشنهادهای بنیاد به دولت برای تسهیلات بازسازی و تعمیری واحدهای آسیب دیده خبر داد.