شناسهٔ خبر: 117222 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت بیش از ۳۰ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن/آیین نامه اجرایی مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم شد

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار تصویب آیین‌نامه اجرایی مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم، پرداخت بیش از ۳۰ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن، انجام مطالعات و تملک بخشی از اراضی پیرامون حرم شاهچراغ(ع)، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابلاغ آیین‌نامه اجرایی مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم، پرداخت مطالبات معوق ۴۴ پروژه بیمارستانی، انجام مطالعات و تملک بخشی از اراضی پیرامون حرم شاهچراغ(ع)، ساخت خانه‌های یک طبقه اولویت وزارت راه و شهرسازی در برخی از شهرها، بازدید از روند اجرای بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر با ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

دولت آیین نامه اجرایی مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم را تصویب کرد

هیئت وزیران آیین‌نامه اجرایی مربوط به تخصصی زمین و مسکن را پس از تولد فرزند سوم نیز تصویب کرد. به موجب آیین نامه مذکور، خانوارها در صورتی مشمول استفاده از امکانات دولتی موضوع این آیین نامه هستند که فرزند سوم یا بیشتر آن خانوار پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، متولد و دارای سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا براساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی موضوع ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشد.

تسریع در پرداخت وام ۲۰۰میلیون تومانی مسکن روستایی

در جلسه شورای‌عالی مسکن به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی توسط شبکه بانکی کشور بر مبنای ضمانت نامه سازمان برنامه و بودجه تاکید شد.

تامین ۹۰ درصد اراضی نهضت ملی فارس با الحاق اراضی و ایجاد شهرک‌های منفصل شهری

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس گفت: ۹۰ درصد اراضی نهضت ملی فارس با الحاق اراضی به شهر و ایجاد شهرک‌های منفصل شهری تامین می‌شود.

قاسمی تصریح کرد:  سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که در تمامی شهرهای کشور که زمین وجود دارد اراضی را به شکل تک ویلایی به مردم واگذار کند. در بسیاری از شهرهای جنوبی و شهرهای کوچک استان فارس امکان واگذاری زمین‌هایی به شکل ویلایی به مردم وجود دارد تا مردم خود اقدام به ساخت وساز کنند.  

اولویت وزارت راه و شهرسازی ساخت خانه‌های یک طبقه

هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی برای ساخت خانه‌های یک طبقه در کشور گفت: ساخت مسکن باهدف عزت و تکریم خانواده انجام می شود.

بیش از ۳۰ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی پرداخت شد

مدیرعامل بانک مسکن از افتتاح حساب ۶۶۳ هزار و ۴۸۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک خبر داد و مبلغ واریز شده به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و تسهیلات را در مجموع ۳۰ هزار و ۲۳۳ میلیاردتومان برشمرد.

قرارداد خودمالکی نهضت ملی بیش از ۴۷ هزار واحد منعقد شد

فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۴۷ هزار و ۲۴۱ واحد به مبلغ ۱۵ هزار و ۹۹۶ میلیاردتومان خبر داد.

مطالعات و تملک بخشی از اراضی پیرامون حرم شاهچراغ(ع) در حال انجام است

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل و بهره‌برداری صحن و شبستان حرم حضرت معصومه (س) در سال‌جاری در صورت تامین اعتبار خبر داد.

معاون رییس‌جمهور از بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر بازدید کرد

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از بازدید معاون‌اجرایی رییس‌جمهور از بیمارستان فاطمه زهرا(س) بوشهر خبر داد و گفت: این پروژه ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در برنامه است تا پروژه در ۱۴۰۵ تکمیل شود.

مطالبات معوق ۴۴ پروژه بیمارستانی پرداخت شد

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و کنترل پروژه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با تاکید بر اینکه با تلاش‌های سازمان احداث ساختمان‌های مهم در سازمان متمرکز می‌شود از رشد اعتبارات اجرای پروژه‌های در سال جاری خبر داد و گفت: سازمان امسال موفق به پرداخت ۲۳۶ میلیاردتومان اعتبار برای مطالبات معوق ۴۴ پروژه بیمارستانی شد.

آزادسازی اعتبارات صندوق ملی مسکن هم‌زمان با پیگیری تصویب و ابلاغ اساسنامه

رهنما مدیرعامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه اصلاحات اساسنامه صندوق در مرحله پیگیری و اقدام نهایی است، ضرورت تسریع در ارسال اساسنامه مصوب نهایی به شورای نگهبان و ابلاغ آن را خواستار شد و تاکید کرد: به منظور جلوگیری از وقفه در سیاستهای ابلاغی دولت موضوع آزادسازی اعتبارات تخصیصی به صندوق در حال پیگیری و اقدام است.

پرداخت ۹۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به زائران حسینی

فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: تسهیلات قرض الحسنه، مجموعا به مبلغ ۹۵ میلیارد ریال توسط بانک مسکن به زائران اربعین حسینی پرداخت می‌شود.

اراضی احداث ۲۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی لرستان تحویل بنیاد مسکن شد

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اینکه اراضی احداث ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بنیاد مسکن استان تحویل شده است از مقاوم‌سازی ۱۱۱ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم استان خبر داد.

یکهزار و ۹۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در اردبیل در حال ساخت است

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل با اعلام اینکه یکهزارو ۹۶۷ واحد مسکونی دراستان اردبیل در حال ساخت است از صدور بیش از ۱۰۴ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک خبر داد.

اجرای حدود ۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهر قم

مدیرکل بنیاد مسکن قم با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهر قم در حال اجراست از بهره‌برداری بیش از ۵۰۰ واحد تا پایان سال خبر داد.