شناسهٔ خبر: 116914 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد:

یکهزار و ۹۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در اردبیل در حال ساخت است/صدور بیش از ۱۰۴ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک

فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل با اعلام اینکه یکهزارو ۹۶۷ واحد مسکونی دراستان اردبیل در حال ساخت است از صدور بیش از ۱۰۴ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک خبر داد.

فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی و همچنین اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی استان اعلام کرد: در مجموع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان ۲۵ هزار و ۳۵۷ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۳۱۸ نفر حائز شرایط شدند. طبق آمارها تاکنون ۷ هزار و۵۷۸  واجد شرایط افتتاح حساب کرده و ازاین تعداد نیز ۲ هزار و ۷۳۲ نفر آورده اولیه خود را برای اجرا و تکمیل واحدها واریز کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: تعداد واحدهای شروع شده طرح نهضت ملی مسکن استان معادل یکهزار و ۹۶۷ واحد است که ازاین تعداد شروع شده نیز ۴۱۵ واحد مسکونی به مرحله اتمام اسکلت رسیده اند.

سبحانی توضیح داد: طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در شهرهای اندیشه، پارس آباد، مشکین شهر، خلخال، سرعین، نیر، بیله‌سوار و نمین در حال اجراست و گروه های ساخت نیز در شهرهای نمین، گرمی، اصلاندوز، رضی، هشتجین، جعفرآباد، گیوی، کلور در حال ساخت و ساز مسکن هستند.ش

صدور ۱۰۴ هزار و ۷۵۳ جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک

وی در خصوص صدور سند مالکیت برای واحدهای فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک استان اعلام کرد: تاکنون ۱۰۴ هزار و ۷۵۳ جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک صادر شده است که از این تعداد ۹۶ هزار و ۲۵۰ جلد سند روستایی و ۸ هزار و ۵۰۳ جلد سند شهری است.

مقاوم‌سازی ۶۳ درصد واحدهای مسکونی غیرمقاوم استان

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل درخصوص اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی گفت: معادل ۶۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی تاکنون مقاوم‌سازی شده است.