شناسهٔ خبر: 117815 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

اعلام آمادگی وزیر راه و شهرسازی برای حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه/رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن منصوب شد

مسکن مهر نشست ایران و سوریه برای توسعه همکاری در حوزه مسکن اجتماعی، اعلام آمادگی ایران برای حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه، تلاش برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی، انتصاب رییس هیات مدیره صندوق ملی مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل نشست ایران و سوریه برای توسعه همکاری در حوزه مسکن اجتماعی، اعلام آمادگی ایران برای حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه، تلاش برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی، انتصاب رییس هیات مدیره صندوق ملی مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

نشست ایران و سوریه برای توسعه همکاری در حوزه مسکن سازی اجتماعی

با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر اسکان جمهوری عربی سوریه نشست توسعه همکاری دو کشور در حوزه مسکن سازی اجتماعی برگزار شد. سهیل عبدالطیف، وزیر اسکان جمهوری عربی سوریه در نشست توسعه همکاری بین دو کشور ایران و سوریه با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران، بیان کرد: همکاری بین ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف سبب می‌شود دو کشور دوست در کنار هم قرار بگیرند. تجربه های ایران و سوریه در زمینه ساخت مسکن های اجتماعی و شهری شبیه هم است. یکی از مهمترین موضوعات تامین ساز و کارهای مهندسی در بخش ساخت و ساز و ایجاد شرکت‌های مشترک ساختمانی علاوه بر ایجاد مسکن اجتماعی در حاشیه شهرها است.

اعلام آمادگی وزیر راه و شهرسازی بر حضور شرکت های ایرانی در سوریه

رستم قاسمی در دیدار با نخست وزیر سوریه با اشاره به لزوم گسترش همکاری های اقتصادی بر مشارکت شرکت های ایرانی در زمینه های بازرگانی و تجاری و همچنین در پروژه های ساخت بزرگ مسکن تأکید کرد.

تلاش برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی

عضو کابینه دولت سیزدهم بر تلاش وزارتخانه برای رفع مشکلات تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی تاکید کرد و گفت: گزارش پیشرفت سامانه ملی املاک و اسکان و سایر سامانه‌ها در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

بانک‌ها در حوزه مسکن به تعهدات خود عمل کنند

نشست مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی برگزار و روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن و چالش‌ها و نقاط قوت این طرح بررسی شد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن منصوب شد

با حکم وزیر راه و شهرسازی، مسعود رهنما به عنوان عضو و رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن منصوب شد.

مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه‌های مزبوط به افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران، ‌آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه کمک‌های اشخاص به سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مجوز دولت برای خرید خودروهای مورد نیاز برخی ادارات کل دامپزشکی و... را ابلاغ کرد.

ضرورت اتخاذ تصمیم فوری برای جابه جایی واحدهای در معرض خطر مسجدسلیمان

آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا گفت: زیست انسانی در برخی از مناطق شهرستان مسجدسلیمان هم به لحاظ توپوگرافی و شیب‌های تندی که وجود دارد و هم به لحاظ آلودگی مناطق به نفت و گاز، ناممکن شده و باید هر چه سریعتر برای جابجایی این مناطق تصمیم‌گیری شود.

اجرای طرح‌ نهضت ملی مسکن بر اساس محله‌محوری

جلسه پایش مسکن به منظور بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی در استان‌های کشور در ساختمان دادمان به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و در این نشست بر اجرای طرح بر اساس محله‌محوری و مسجد محوری تاکید شد.

لزوم پیشرانی مرکز ارتباطات در نهضت‌های ملی مسکن و حمل ونقل دولت سیزدهم

اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در مراسم معارفه مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه بر نقش کلیدی مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی در تاثیرگذاری مثبت بر افکار عمومی تاکید کرد.

مابه‌التفاوت وام ۲۰۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن روستایی پرداخت می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی تامین شده که از هفته آینده در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

۸۶ هزار واحد مسکن شهری نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد وارد فاز اجرا شد

سهرابی معاون بنیاد مسکن از عملیاتی و اجرایی شدن ۸۶ هزار واحد مسکن شهری نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد خبر داد و گفت: طبق برآوردها تاکنون متقاضیان موثر طرح در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد ۱۱۰ هزار نفر است.

بیش از ۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن کرمانشاه وارد فاز اجرایی شد

مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۶۰ واحد مسکونی در کلانشهر کرمانشاه و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است از مقاوم‌سازی ۷۲ درصدی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک خبر داد.