شناسهٔ خبر: 40249 - سرویس جاده‌ای

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

بازدید جهانگیری و آخوندی از راه‌آهن قزوین-رشت/ سفرمعاونان وزیر راه و شهرسازی به استان‌ها/ تحویل ۲۹ هزار واحد مسکن مهر خراسان جنوبی در دولت یازدهم

گزارش آخر هفته  بازدید جهانگیری و آخوندی از ره‌آهن قزوین-رشت، بازدید معاونان وزیر راه و شهرسازی از بافت ناکارآمد لرستان، کردستان و همچنین راه‌های سیستان و بلوجستان، تحویل ۲۹ هزار واحد مسکن مهر خراسان جنوبی در دولت یازدهم و راه‌اندازی ۲۱ سامانه ثبت تخلفات هوشمند و سه سامانه سپهتن در محورهای استان قزوین از ممهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد.

کرمانشاه 

جلسه راهبری و حل مشکلات پروژه‌های بازآفرینی استان‌های غرب کشور با حضور اعضاء هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران، بهسازی شهری ایران و مدیران کل و نمایندگان استان‌های، کردستان، لرستان، ایلام و همدان، در اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه برگزار شد.

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی مسعود شریفی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه منصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه از انجام مناقصه برای ساخت قطعات پایانی بزرگراه کربلا همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۱۶ سمن‌سرا برای تسهیل و هماهنگی فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد دربازآفرینی شهری خبر داد و گفت: تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر کرمانشاه ۹۴ درصد پیشرفت کرده و تا پایان امسال تمام واحدهای دارای متقاضی و بدون معارض تحویل می‌شوند.

هرمزگان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: ۵۳۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان هرمزگان در شهرستان جاسک که مورد ساخت و ساز قرار گرفته بود، از دست متصرفان خارج شد.

خراسان رضوی

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از بهره‌برداری بیش از ۱۱/۱ کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از برگزاری مناقصات برای اجرای پروژه‌های حاشیه شهر مشهد مقدس به مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان خبر داد.

گیلان

معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از روند ساخت راه‌آهن رشت - قزوین و همچنین بررسی ادامه ساخت این طرح به بندرهای کاسپین، انزلی و آستارا به گیلان سفر کردند.

سیستان و بلوچستان 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از راه‌های روستایی و مواصلاتی و راه‌های مرزی شهرستان سراوان در سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان وضعیت پروژه‌های راهسازی و مسکن مهر دردست اجرای استان از افتتاح بخشی از محور یاسوج – سمیرم درهفته دولت خبر داد و گفت: از برنامه‌های در دست اقدام این اداره‌کل برای بهسازی مناطق حاشیه‌نشین می‌توان به راه‌اندازی مهدهای کودک و کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی در محلات هدف اشاره کرد.

اصفهان 

در نشستی مشکلات زندان کاشان، جانمایی محل احداث زندان شهرستان لنجان، سنددار شدن زندان نجف‌آباد و مشکلات پروژه ۱۰۰۰ واحدی شرکت تعاونی زندان بهارستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در راستای خانه‌دار شدن معلولین، تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی در استان اصفهان به معلولین اختصاص یافت که از این تعداد ۹۷ واحد در هفته بهزیستی و مابقی در هفته دولت واگذار می‌گردد.

گلستان 

سرپرست اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان در ديدار با پيمانكاران حوزه راهسازی استان از شتاب در اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد.

قزوین 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در نشست شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده جهت آمادگی برای سفرهای تابستانی گفت: ۳۰۰ نفر از راهداران تلاشگر و ۲۵۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین در ۲۴ راهدارخانه در سطح راه‌های استان مستقر هستند تا پذیرایی شایسته‌ای از مسافران تابستانی به عمل آورند.

لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی از خرید و واگذاری بالغ‌بر ۱۲۱ ساختمان تاریخی در حال تخریب در کشور به بخش خصوصی خبر داد و گفت: بافت شهری بروجرد نمونه‌ای بی‌بدیل از تمدن ایران‌شهری است و بروجرد می‌تواند به‌عنوان نخستین شهر اجرای الگوی بازسازی بافت‌های ناکارآمد قرار گیرد.

مرکزی

تحلیل تصادفات ۳ ساله استان و راهکارهای پیشنهادی کاهش تلفات، همزمان با شروع طرح تابستانی سال ۹۶ در کمیسیون مدیریت اجرائی حمل و نقل استان مرکزی صورت گرفت.

کردستان 

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از مناطق ناکارآمد شهر سنندج اعلام کرد: با توجه به منابع اختصاص یافته از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران و بهسازی و همچنین ردیف‌های دولتی خوشبختانه پروژه‌های بازآفرینی در قسمتی از این مناطق در مرحله خوبی بوده و امید است که تا پایان تیرماه بتوانیم بخش قابل توجهی از تعهدات خود در این حوزه را به اتمام برسانیم.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام اینکه تعهد استان در بخش ساخت مسکن مهر ۳۱ هزار و ۲۴۶ واحد بوده است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم ۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان شد در حالی که قبل از این دولت فقط ۹ هزار و ۸۲۸ واحد مسکن مهر احداث و تحویل شده بود که رشد ۱۹۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۵۶ کیلومتر باند دوم بزرگراه و راه‌های استان آماده آسفالت است و برای تکمیل باند دوم جاده‌های استان هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است./