شناسهٔ خبر: 40143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هرمزگان صورت گرفت:

رفع تصرف بیش از ۵۳۰۰ مترمربع از اراضی ملی هرمزگان

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: ۵۳۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان هرمزگان در شهرستان جاسک که مورد ساخت و ساز قرار گرفته بود، از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، ابراهیم نیکبخت با اشاره به رفع تصرف اراضی ملی استان هرمزگان گفت: ۵۳۰۰ مترمربع از اراضی شهرستان جاسک که ساخت و ساز غیرقانونی بر روی آن قرار گرفته بود، از دست متصرفان خارج شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان تصریح کرد: این تصرف به صورت دیوارکشی انجام شده بود که با تخریب آن‌ها، اراضی از دست متصرفان خارج شد.

وی ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده را حدود ۱۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.

نیکبخت عنوان کرد: همواره اهداف مهمی را در مرکز استان و شهرستان‌ها دنبال کرده‌ایم که از جمله آن می‌توان به اقدامات پیشگیرانه از تصرفات اراضی، تعامل با یگان‌های انتظامی و برگزاری جلسات هماهنگی فرماندهان انتظامی استان و شهرستان‌ها و هماهنگی و همراهی با مرجع قضایی است که خوشبختانه در استان دستگاه قضایی حمایت ۱۰۰ درصدی در این عرصه داشته و یگان این پشتیبانی را در خودش حفظ کرد و پیش رفت.

وی ادامه داد: یگان حفاظت راه و شهرسازی هرمزگان با هیچ شخص، گروه یا سازمانی تعارف ندارد و در چارچوب قوانین و مقررات و بر اساس ضوابط با متجاوزین به املاک دولتی و ملی برخورد خواهد کرد.

وی گفت: سال گذشته حدود ۲۰۶ مورد تصرف داشتیم که سودجویان خود را مدعی و صاحب ملک می‌دانستند؛ که اگر در بحث پیشگیری اقدامی نمی‌شد ۲۰۶ پرونده تشکیل و زمان زیادی از نیروی انتظامی و مراجع قضایی گرفته می‌شد.   

نظر شما