شناسهٔ خبر: 55764 - سرویس مسکن و شهرسازی

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

مشارکت مردم به خانه‌های گفتمان هویت می‌بخشد/ حضور بیش از ۱۱۰ هزار مهندس در انتخابات نظام مهندسی استان تهران/ بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مسكن مهر مازندران

گزارش آخر هفته  مشارکت مردم به خانه‌های گفتمان هویت می‌بخشد، حضور بیش از ۱۱۰ هزار مهندس در انتخابات نظام مهندسی استان تهران، بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مسكن مهر مازندران و تشریح شاخص‌های اصلی در بررسی نتایج مسابقه ایده‌ای برای بازآفرینی میراث صنعتی ریسباف از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

مازندران

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیرکل استان و مدیران استانداری و نمایندگان مجلس از نزدیک روند پروژه‌های مسکن مهر را مورد بازدید قرار داد.

احمد اصغری ‌مهرآبادی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: تلاش‌های خوبی برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر در حال انجام است.

ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار با ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی استان، مدیران کل دستگاه های استانی عضو و همچنین فرمانداران و شهرداران در محل استانداری مازندران برگزار شد.

تهران

محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به سهم ۳۰ درصدی استان تهران از تعداد شرکت کنندگان گفت: ثبت‌نام از داوطلبان هشتمین انتخابات نظام‌مهندسی تا ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۳ تیرماه ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تهیه بیشترین نقشه کاداستر شهری سال ۱۳۹۶ در کشور در این استان خبر داد.

محمد رنجبر رئیس اداره راه و شهرسازی دماوند تنها در شهرستان دماوند و ظرف ۳ ماهه اول امسال ۲۳ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

محمدنادر محمدزاده با اشاره به واگذاری پنج قطعه زمین برای مسکن اقشار ویژه، مهمترین فعالیت‌های این اداره‌کل در پانزده ماه گذشته را تشریح کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره عملکرد این اداره کل در سال ۹۶ و سه‌ماهه اول سال ۹۷ اظهار کرد: در چهار حوزه ساخت و توسعه راه‌ها، املاک و حقوقی، معماری و شهرسازی و مسکن و ساختمان فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته است.

کرمان

دبیر ستاد بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف از ایجاد خانه‌های گفتمان شهری، ترویج جریان گفتمان بین مردم است، گفت: با تبیین گفتمان است که جامعه درگیر بحث‌های اندیشه‌ای می‌شود.

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه محمدمهدی بلوردی از خانه گفتمان شهر کرمان بازدید و در نشست خانه گفتمان کرمان حضور یافت.

با توجه به گزارش منتشر شده استان کرمان با مساحتی بیش از ۴۲ هزار هکتار، جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۵۹۷ هزار نفر را در خود جای داده و بیشترین سهم سکونتگاه‌­های غیررسمی آن به ترتیب مربوط به شهرهای رفسنجان، سیرجان، کرمان و جیرفت است.

جنوب کرمان

جلسه هم اندیشی طرح تفصیلی شهر جیرفت با حضور اعضای کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ و مشاور طرح تفصیلی در محل سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان برگزار شد.

اصفهان

محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه هیئت داوران بر اساس اصول سه گانه از پیش تعیین شده به بررسی آثار ارسالی در مسابقه ایده‌ای برای بازآفرینی میراث صنعتی ریسباف پرداختند گفت: حفاظت از معماری صنعتی کارخانه و حفظ اصالت آن، بحث بازآفرینی و خلاقیت و نوآوری سه اصل اعلام شده پیش از آغاز مسابقه بود که در این جلسه مدنظر قرار گفته شد.

کردستان

بيمارستان ۹۸ تختي بانه که توسط سازمان مجري ساختمانها و تأسيسات دولتي و عمومي احداث شده است با حضور وزير بهداشت، معاون وزير راه و شهرسازي و مسئولان استان کردستان به بهره برداري رسيد.

البرز

در مراسمی با حضور مسئولان و همچنین شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از فاز اول انتقال آبِ سد طالقان وتصفیه خانه منطقه بهره برداری شد و به گفته مسئولان با این اقدام، مشکل آب آشامیدنی ۱۰ هزار واحد مسکن مهر استان البرز حل شد.

همدان

علی‌محمد اصغری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان از رفع تصرف ۳۸۷۱ مترمربع از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

فارس

معاون توسعه منابع اداره‌کل راه و شهرسازی فارس گفت: باز آفرینی راهکاری جهت توسعه متوازن شهری، تقسیم عادلانه زیر ساخت‌ها، تاسیسات و تجهیزات شهری با رویکرد مشارکت محور و در راستای تحقق مدیریت یکپارچه شهری می‌باشد.

فرزاد جمشیدی در مراسم آغاز عملیات احداث ساختمان فرهنگسرا در محله سهل آباد مرودشت که جزء پروژه‌های هدف بازآفرینی است، افزود: شهر مرودشت دومین شهر پرجمعیت استان و یکی از ۶ شهر هدف باز آفرینی پایدار است.

خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن تشریح مهم ترین اقداماتی که از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در حوزه بازآفرینی شهری در استان به ارائه آمار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده در این منطقه پرداخت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید در شأن و منزلت مهندسین با اقتدار و بی طرفی برگزار شود.

خراسان شمالی

جواد عمادیان فر سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی از برگزاری جلسه ای به منظور تعیین و تکلیف پروژه های مسکن مهر شیروان خبر داد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرهای اسفراین ،آشخانه و جاجرم در استان خراسان شمالی برگزار گردید.

یزد

به مناسبت سالگرد ثبت جهانی شهر تاریخی یزد نشست تخصصی با موضوع هویت بخشی به شهرسازی ایران با رویکرد ایرانشهری به میزبانی مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد برگزار شد.

آذربایجان غربی

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۲۱ طرح بازآفرینی شهری در قالب احداث سالن ورزشی، خانه محله، ساماندهی معابر، مراکز آموزشی و خانه سلامت در محلات هدف بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

اردبیل

شهرام باباخانی سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۹۱ مسکن مهر در استان اردبیل آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

كهگيلويه وبويراحمد

بیش از ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر در استان كهگيلويه وبويراحمد تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان شده است.

نوید موسوی مديريت مسكن وساختمان اداره كل راه و شهرسازی استان گفت: ۱۴۶واحد از این تعداد در شهر یاسوج، ۸۴۰واحد در گچساران و۷۰۰ واحد در کهگیلویه آماده بهره برداری شده است.