شناسهٔ خبر: 57916 - سرویس مسکن و شهرسازی

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

لزوم پیشگیری از تصرف اراضی ملی/ بهره‌برداری از ۸۸۴ واحد مسکن مهر در استان البرز

گزارش آخر هفته لزوم پیشگیری از تصرف اراضی ملی، بهره‌برداری از ۸۸۴ واحد مسکن مهر در استان البرز، برگزاری جلسه مشترک اعضای هیات نظارت هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان یزد و قدرت انتخاب در حمل و نقل از شاخص‌های زیست پذیری است، از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

آذربایجان غربی

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی درباره پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری هفته دولت استان آذربایجان غربی گفت: پروژه‌های حوزه بازآفرینی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، مهاباد و بوکان واقع شده‌اند که در شهرستان ارومیه مدرسه ۱۲ کلاسه محله وکیل آباد با اعتبار هزینه شده ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد که مطالعات و ساماندهی مدرسه ۱۲ کلاسه دیگری در محله کشتارگاه انجام شده که در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

قاسم طالب زاده مدیرفنی و اجرائی راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اتمام مراحل ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی(ره) شهرستان خوی گفت: این پروژه که از سال ۸۶ مراحل احداث آن شروع شده به عنوان یکی از بیمارستان‌های نمونه استان آماده افتتاح است.

فارس

عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم معارفه دومین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن فارس در اداره کل راه و شهرسازی این استان گفت: پیشگیری از تصرف اراضی ملی باید در راس فعالیت‌های یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن قرار گیرد و قبل از تصرف و تشکیل پرونده قضایی باید پیشگیری انجام گیرد تا تخلفی صورت نگیرد.

خراسان رضوی

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هرگونه قرارداد پیش فروش مسکن بدون ثبت در دفاتراسناد رسمی فاقد وجاهت قانونی است و رسمیت ندارد.

محمدرضا اخوان عبداللهيان مديركل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، پروژه های قابل افتتاح حوزه بازآفرینی شهری را در هفته دولت اعلام کرد.

مسوول دبيرخانه دائمی فناوری های نوين صنعت ساختمان از برگزاری پنجمين دوره همايش ملی فن آوری های نوين صنعت ساختمان در مشهد مقدس خبر داد.

محمدرضا مهردوست با اعلام اين خبر گفت:  به استناد ابلاغيه دفتر مقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي مقرر گرديده است، پنجمين دوره همايش ملي فن آوري هاي نوين صنعت ساختمان با رويكرد ساختمان هاي بلند مرتبه در شهر مشهد مقدس در بهمن ماه سال جاري توسط دبيرخانه دايمي فن آوري هاي نوين صنعت ساختمان  اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي برگزار گردد.

خراسان شمالی

جواد عمادیانفر سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت که طرح ملی بازآفرینی شهری بجنورد در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر بجنورد به تصویب اعضای جلسه رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از افتتاح ۴۶۷۹ واحد مسکن مهر در هفته دولت در استان خبر داد.

جواد عمادیان‌فر سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی از افتتاح ۱۰۱۹ واحد مسکن مهر در شهر شیروان خبر داد.

خراسان جنوبی

با عنایت به سیاست های وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح بازآفرینی شهری و بافت های فرسوده ، طرح احیاء و بازآفرینی محور تاریخی حاج علی اشرف شهر بشرویه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان توسط اداره كل راه و شهرسازی در حال انجام است.

یزد

به منظور بررسی صلاحیت داوطبان شركت در انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، جلسه ای با حضور اعضای هیات نظارت و اجرایی این انتخابات در سالن جلسات شهید اشترزاده اداره كل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

محمدرضا نقصان محمدی مدیركل راه و شهرسازی استان یزد گفت: بعد از ثبت جهانی یزد در یونسكو اولین همایش و كارگاه بین المللی معماری خشتی در یزد برگزار می‌شود.

البرز

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز طرح‌های عمرانی این اداره‌کل در هفته دولت شامل پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی را تشریح کرد.

تهران

شهردار تهران با بیان اینکه وجود انواع مختلف حمل و نقل(تاکسی، مترو، دوچرخه و...) یکی از شاخص های زیست پذیری است گفت: شهروندان باید در انتخاب آنها حق و قدرت انتخاب داشته باشند.

سیدمحمدعلی افشانی در آیین افتتاح طرح پلیس دوچرخه سوار و نیز ورود پنج هزار دوچرخه هوشمند اشتراکی در پایتخت افزود: داشتن قدرت انتخاب در حمل و نقل عمومی یکی از اولویت های شهرداری تهران است و دوچرخه نیز به عنوان یکی از مدل های حمل و نقل مورد توجه قرار دارد.

هرمزگان

غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: بحث بازآفرینی باعث رونق اقتصادی و تزریق امید در جامعه و جوانان می‌شود. این مساله یک تجربه خوب است و شاید یکی از امتیازات پیش رفتن این طرح در استان وحدت بین همه دستگاه‌ها بود که رمز موفقیت به شمار می‌آید.

رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از تصویت طرح جامع-تفصیلی شهرهای قلعه قاضی و تخت در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی هفته فرهنگی قزوین، سالروز انتخابِ این شهر به عنوان پایتخت صفویان را فرصت بسیار خوبی برای معرفی هر چه بیشتر قزوین دانست و گفت: برای شاخص کردن ظرفیت های استان در کشور، همه دستگاه ها باید همراه باشند.

 مسعود حق لطفی با اشاره به انتخاب شعار قزوینِ شاداب، نزدیکترین مقصد گفت: قزوین نه تنها برای پایتخت نشینان، بلکه برای همه کسانی که می خواهند در منطقه شمال و شمالغرب کشور سفر کنند، شهری بسیار نزدیک است.

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی ومعماری اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین با اشاره به لزوم بازگرداندن هویت به سیما و پوسته شهر قزوین گفت: استفاده ازآجر به عنوان یکی از عناصر پیوند دهنده سیمای شهری قدیم و جدید برای نمای ساختمانها الزامی شد.

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: برای انجام هر گونه برنامه ریزی در حوزه مسکن، نیازمند اطلاعاتی هستیم که وضع موجود را به شکل آماری ترسیم کرده و ما را به سوی آنچه می خواهیم هدایت کند.

نتایج یک تحلیل از بازار مسکن در نقاط شهری استان نشان می دهد که وضعیت تعداد مسکن از لحاظ کمی در قزوین نسبت با سایر نقاط کشور شرایط بهتری دارد و برای فعالیت بازار مسکن باید به سوی کیفیت بیشتر و توجه به نیازهای متقاضیان حرکت کرد.

اصفهان

اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان از بين ۲۰ دستگاه اجرايي توانست رتبه برتردر بخش اختصاصي را به خود اختصاص دهد.

اردبیل

جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای اردبیل ، مشگین شهر، خلخال، نمین و سرعین با حضور اعضای کمیسیون در محل استانداری برگزار شد.

در دومین روز از هفته دولت با حضور استاندار اردبیل کلنگ طرح توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر زده شد.

مازندران

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نکا- بهشهر- گلوگاه از بهره برداري از ۷ پروژه راه و شهرسازی در بخش های راه روستایی ، مسکن مهر در هفته دولت با صرف هزینه بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

مسیح ناصحی با بيان اين خبر گفت: از آنجا كه مازندران به دليل شرايط خاص منطقه اي و تعدد روستاها داراي راههاي روستايي پر اهميتي بوده ، لذا نگاه به محورهاي روستايي يكی از برنامه های اصلی كاری اين اداره كل می باشد.

خوزستان

عبایس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: امسال در هفته دولت ۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی سه هزار و ۳۰۳ نفر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

گلستان

حسین محبوبی مدیركل راه و شهرسازی استان گلستان از بهره‌برداری ساختمان اداری فرمانداری مراوه تپه همزمان در پنجمین روز از هفته دولت خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازي گلستان از بهره برداري از واگذاری و افتتاح۳۸۵ واحد مسکن مهر در سطح استان در هفته دولت خبر داد.

کردستان

شهرام ملکی مدیرکل راه وشهرسازی کردستان از افتتاح ۴۸۹ میلیارد ریال پروژه راه ، مسکن و بازآفرینی شهری در هفته دولت خبر داد.

جنوب کرمان

 محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در هفته دولت از ۱۸ پروژه عمرانی راه و شهرسازی جنوب کرمان بهره برداری می‌شود.

همدان

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی این استان، از کلنگ زنی پارک محله ای و گردشگری یخدان میر فتاح با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر و سایر مسئولین ذیربط خبر داد.