شناسهٔ خبر: 57508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عباس نژاد مطرح کرد؛

لزوم پیشگیری از تصرف اراضی ملی

معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پیشگیری از تصرف اراضی ملی باید در راس فعالیت‌های یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی فارس، عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم معارفه دومین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن فارس در اداره کل راه و شهرسازی این استان گفت: پیشگیری از تصرف اراضی ملی باید در راس فعالیت‌های یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن قرار گیرد و قبل از تصرف و تشکیل پرونده قضایی باید پیشگیری انجام گیرد تا تخلفی صورت نگیرد.

عباس نژاد افزود: از تشکیل یگان حفاظت در سازمان ملی زمین و مسکن نزدیک به ۳ سال می گذرد و عملکرد این یگان با همکاری خوب نیروهای یگان و ادارات کل راه و شهرسازی در سطح کشور ، قوه قضائیه و نیروی انتظامی بسیار خوب بوده و توانسته اراضی بسیاری را به بیت المال برگرداند.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته در سطح کشور تعداد ۳۰۲۳ مورد تعرض به اراضی دولتی داشته ایم که از این میزان ۲۹۶۳ مورد در محل با حضور به موقع نیروها و گسترش نیروها رفع تعرض شده که در سطح کشور از تشکیل تعداد ۲۹۶۳ پرونده در محاکم قضایی که باعث اتلاف وقت و هزینه های بسیار  جلوگیری گردیده است و این نقطه قوتی برای یگان، استان و قوه قضائیه می باشد.

سرهنگ عباس نژاد تصریح کرد: در سطح کشور در یکسال گذشته ۶۷۱ فقره حکم قضایی که در رابطه با ۱۴۹۱ هکتار از اراضی ملی بوده اجرا گردیده است و ما به عنوان بازوان اجرایی مدیران کل استان و معاونین  املاک و حقوقی این حکمها را اجرا کرده ایم.

در ادامه فیروز تکاور نیز اذعان کرد: از اراضی دولتی که میراث گذشتگان است باید حفاظت و نگهداری کنیم و جلوی تصرفات را بگیریم.

وی افزود: بخاطر ارزش افزوده زمینهایی که در حوزه اراضی ملی می باشد تصرفات زیادی توسط افراد سودجو انجام می شود و وظیفه ما ابتدا پیشگیری و در صورت تصرف تشکیل پرونده قضایی و اجرای حکم می باشد.

تکاور گفت: در حوزه معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی بیش از ۹۵درصد پرونده ها مربوط به تصرف اراضی ملی است و و از زمان تشکیل یگان حفاظت در سال۹۵ تاکنون فعالیتهای خوبی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در برابر تصرفات باید برخورد کنیم و از طریق قانون و اجرای حکم اموال بیت المال را حفظ کنیم البته باید بگونه ای باشد که تبعات اجتماعی نداشته باشد.

تکاور خاطر نشان کرد: عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان فارس در سال ۹۵تعداد ۲۱ مورد به متراژ ۱۵۸ هزار متر مربع و به ارزش ۵۸ میلیارد ریال و در سال ۹۶ تعداد ۶۷ مورد به متراژ ۵۸۳ هزار متر مربع به ارزش ۲۲۸ میلیارد ریال و در سال ۹۷ تا مردادماه تعداد ۲۵ مورد به متراژ ۲۰۵ هزار متر مربع به ارزش ۹۹ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در خصوص رفع تصرفات اراضی ملی و اجرای حکم در استان فارس از سال ۱۳۹۵ تا مردادماه ۱۳۹۷ جمعا ۲۱۱ مورد فع تصرف و اجرای حکم به متراژ ۵ میلیون و پانصد و شصت هزار متر مربع صورت پذیرفته که ارزش آن ۳۵۰۰ میلیارد ریال می باشد گه به همت یگان حفاظت در استان فارس به بیت المال بازگشته است.

نظر شما