شناسهٔ خبر: 57885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی ومعماری اداره کل راه وشهرسازی استان:

استفاده از آجر در نمای ساختمان های شهر قزوین الزامی می شود

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی ومعماری اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین با اشاره به لزوم بازگرداندن هویت به سیما و پوسته شهر قزوین گفت: استفاده ازآجر به عنوان یکی از عناصر پیوند دهنده سیمای شهری قدیم و جدید برای نمای ساختمانها الزامی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اشاره به جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر قزوینکه با حضور اعضای کمیسیون در محل سالن جلسات آرمان شهر اداره کل برگزار شد با اعلام این خبر گفت: دستورالعمل اجرایی نما ومنظر شهری قزوین که توسط دبیرخانهکمیته ارتقای کیفی سیما و منظر تهیه و تدوین گردیده است مجددا بررسی و مورد تصمیم گیری قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با توجه به تلاشهای صورت گرفته طی ۲ سال گذشته توسط دبیرخانه کمیته سیما ومنظر شهری، اعضای این کمیته و همچنین اعضای کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین،دستورالعمل اجرایی نما ومنظر شهری در شهر قزوین مصوب گردید.

دبیر کمیته ارتقاء کیفیسیما ومنظر شهریخاطر نشان کرد: در گام نخست با ارائه ضوابطی الزامی،ایجابی،صلبی در راستای طراحی وپاکسازی نماهای شهری با توجه به هویت واصالت تاریخی شهر قزوین استفاده از آجر به عنوان یکی از عناصر پیوند دهنده سیمای شهر در بافت جدید و قدیم جزء عواملکلیدی محسوب و استفاده از آن برای نما در شهر قزوین الزامی گردید.

اسماعیلی با بیان توجه به اینکه ایندستورالعمل به عنوان گام اولیه در راستای بازگرداندن چهره شهر قزوین به عنوان یک شهر با پیشینه تاریخی،اصالت و هویتی کم نظیر تهیه شده است اعلام نمود: که در کمیته سیما ومنظر و همچنین مدیریت استان نگرش در جهت رسیدن به این هدف بسیار جدی بوده و امیدوار هستندکه در آینده شاهد اتفاقات خوبی درسطح استان باشیم.

اسماعیلی عنوان کرد: در مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین در خصوص بررسی دستورالعمل اجرایی نما ومنظر شهری قزوین با کلیاتدستورالعمل موافقت و مقرر گردید بسته های تشویقی جهت بالا بردن میزان تحقق پذیری ضوابط تهیه شده به جلسه آتی کمیسیون جهت تائید نهایی ارائه شود.

نظر شما