شناسهٔ خبر: 57832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شهردار تهران عنوان کرد:

قدرت انتخاب در حمل و نقل از شاخص‌های زیست پذیری است

سید محمد علی افشانی شهردار تهران با بیان اینکه وجود انواع مختلف حمل و نقل(تاکسی، مترو، دوچرخه و...) یکی از شاخص های زیست پذیری است گفت: شهروندان باید در انتخاب آنها حق و قدرت انتخاب داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، سیدمحمدعلی افشانی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح پلیس دوچرخه سوار و نیز ورود پنج هزار دوچرخه هوشمند اشتراکی در پایتخت افزود: داشتن قدرت انتخاب در حمل و نقل عمومی یکی از اولویت های شهرداری تهران است و دوچرخه نیز به عنوان یکی از مدل های حمل و نقل مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح دوچرخه های هوشمند اشتراکی اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم در اجرای طرح ها توسعه آنهاست چه بسا که اگر طرحی امروز آغاز شود اما خوب توسعه پیدا نکند ۱۰ سال عقب می افتد.

افشانی خاطرنشان کرد: عادت کرده ایم کارهای بزرگ را با حجم آنها ببینیم نه اهمیت شان و اگر در پروژه ای آهن بود آن را به پروژه هایی که در آن انسان وجود دارد ترجیح دهیم. باید بین انسان و آهن، انسان را انتخاب کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه اولین الزام حکمروایی خوب، حاکمیت قانون برای گام برداشتن به سمت توسعه است گفت: جوامع بشری با چگونگی رعایت قانون در موضوع حمل و نقل قضاوت می شوند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما آمیخته از فرهنگ ایرانی، اسلامی و صنعتی است افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب صنعتی، قانون است.

شهردار تهران با بیان اینکه با ورود ماشین، ماهواره و اینترنت فرهنگ ‌استفاده از آنها نیز ایجاد می شود خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در حوزه دوچرخه موفق شویم باید قانون آن را نیز رعایت کنیم.

افشانی با اشاره به اینکه عده ای فکر می کنند اگر قانون را رعایت نکنند سود می برند، رعایت قانون را یکی از پیش نیازهای موفقیت طرح دوچرخه های هوشمند ذکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت استقرار سیستم مدیریت کیفیت اظهارداشت: زمانی که معاون عمرانی وزیر کشور بودم تاکسیرانان در اعتراض به تاکسی های اینترنتی تجمع کرده بودند که طی جلسه ای به آنها اعلام کردم دستاوردهای انقلاب صنعتی تحمیلی است و شما نیز باید وارد این فضا شوید و از دستاوردهای آن بهره بگیرید.

شهردار تهران با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تصریح کرد: اگر این کار(طرح دوچرخه های اشتراکی) توسط شهرداری انجام می شد از آن حمایت نمی کردم.

وی با تاکید بر نقش ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در کاهش ترافیک و آلودگی هوا گفت: مردم حق دارند هوای سالم استنشاق کنند و این به معنای احترام گذاشتن به حقوق انسان هاست.

برچسب‌ها:

نظر شما