شناسهٔ خبر: 94962 - سرویس هوایی

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت

قیمت بلیت هواپیما ثابت مانده‌ است/ برنامه‌ريزی برای بهسازی ترمينال خارجی و نصب ILS باند جديد فرودگاه کرمان/ فرودگاه سقز تا قبل از اتمام دولت دوازدهم افتتاح می‌شود/ ظرفيت بالای فرودگاه‌های بوشهر برای توسعه هوانوردی عمومی 

هوانوردی عمومی ثبات قیمت بلیت هواپیما، برنامه‌ريزی برای بهسازی ترمينال خارجی و نصب ILS باند جديد فرودگاه کرمان، افتتاح فرودگاه سقز تا قبل از اتمام دولت دوازدهم و ظرفيت بالای فرودگاه‌های بوشهر برای توسعه هوانوردی عمومی از اهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

قیمت بلیت هواپیما ثابت مانده‌ است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما اتفاق نیافتاده و شورای عالی هواپیمایی کشوری نیز هنوز مصوبه‌ای برای افزایش قیمت ندارد، گفت: طبق قانون قیمت بلیت هواپیما متاثر از عرضه و تقاضا و آزاد است.بنابراین  دولت در ارتباط با بلیت هواپیما تکلیف قانونی قیمت گذاری ندارد.

تصويب و اجرای نظامنامه‌های امنيتی برای ارتقای استانداردهای مرتبط لازم است 

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در ديدار با فرمانده جديد پليس فرودگاه‌های کشور با اشاره به تدوين نظامنامه امنيتی فرودگاه مهرآباد با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه، خواستار پيگيری تصويب آن شد.

برنامه‌ريزی برای بهسازی ترمينال خارجی و نصب ILS باند جديد فرودگاه کرمان 

مديرکل فرودگاه‌های کرمان از برنامه‌ريزی برای بهسازی ترمينال خارجی و نيز نصب سامانه ILS باند جديد فرودگاه کرمان در سال جاری خبر داد.

اختصاص اعتبار مازاد فرودگاه‌های منتخب بودجه‌ريزی عملياتی منوط به توجيه در محورهای سه گانه است 

مديرکل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در بخشنامه‌ای تاکيد کرد که فرودگاه‌های مشمول طرح بودجه‌ريزی عملياتی در صورت درخواست اعتبار مازاد مراتب را صرفا با ارايه دلايل قانونی به دفتر برنامه و بودجه ارسال کنند.

آغاز تحویل هواپیماهای MC-۲۱ در سال ۲۰۲۲

با وجود تحریم ایالات متحده آمریکا علیه صنایع هوایی روسیه، این کشور تولید بال هواپیما با مواد کامپوزیت داخلی را آغاز کرد.

فرودگاه سقز تا قبل از اتمام دولت دوازدهم افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که تمامی پروژه‌های سنواتی وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم تکمیل شد از افتتاح فرودگاه سقز خبر داد.

ظرفيت بالای فرودگاه‌های بوشهر برای توسعه هوانوردی عمومی 

 

مديرکل فرودگاه‌های بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده از سال ۹۶ تاکنون براس توسعه هوانوردی عمومی در استان، بر فراهم شدن ظرفيت‌های لازم در فرودگاه‌های بوشهر برای جذب سرمايه‌گذار راه‌اندازی شرکت‌های تخصصی و خريد هواپيماهای کوچک تاکيد کرد.

درخواست همکاری مشترک حمل و نقل هوايی سوريه از ايران 

مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری سوریه خواهان همکاری‌های مشترک فنی و آموزشی با ایران شدند.