شناسهٔ خبر: 94753 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران خبر داد

تصويب و اجرای نظامنامه‌های امنيتی برای ارتقای استانداردهای مرتبط لازم است

سیاوش امیرمکری مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در ديدار با فرمانده جديد پليس فرودگاه‌های کشور با اشاره به تدوين نظامنامه امنيتی فرودگاه مهرآباد با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه، خواستار پيگيری تصويب آن شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با همراهی سیدضیاء کشمیری مدیرکل حراست و امنیت فرودگاهی، احمد ایزدبین مدیرکل دفتر مدیرعامل و پاسخگویی به شکایات و عباس مسیبی مدیر روابط عمومی با سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور دیدار و گفتگو کرد.

امیرمکری در این دیدار ضمن خیرمقدم به فرمانده جدید پلیس فرودگاه‌های کشور، با اشاره به تعاملات بسیار خوب گذشته، گفت: فرصت‌های خدمت رسانی محدود هستند و امیدوارم در سایه تعامل و همکاری بتوانیم بیش از گذشته رضایتمندی مردم و مسافران هوایی را رقم بزنیم.

وی برنامه‌ریزی برای تكميل دیوارهای حفاظتی و دوربین‌های مدار بسته در فرودگاه‌های کشور را یادآور شد و گفت: با وجود کمبود بودجه و موانعی چون فراگیری کرونا و افزایش قیمت، امنیت فرودگاه‌ها همچنان در اولویت بوده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین خرید تجهیزات کمک بازرسی برای فرودگاه‌های کشور در سال‌های اخیر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: کاهش ایستایی مسافران و تسریع در فرآیند بازرسی با تجهیزات جدید از جمله اهداف این اقدام بوده است که طبیعتا رضایت مسافران را نیز در پی داشته است.

امیرمکری همچنین به تدوین نظامنامه‌های امنیتی فرودگاه مهرآباد بعنوان الگويي براي تعميم به فرودگاه‌هاي کشور بر اساس شرایط منطقه‌ای با همكاري كليه دستگاه‌هاي ذيربط اشاره کرد و اظهار اميدواري كرد: با تصويب آن در كميته حفاظتي و امنيتي هوانوردي كشور زمينه اجرايي كردن آن فراهم شود.

سرهنگ عقیلی: اجرای طرح‌های انتظامی بازنگری می‌شود

در ادامه نیز سرهنگ عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به نقش مهم شرکت فرودگاه‌ها در صنعت حمل و نقل هوایی، گفت: زمینه خدمت و کار همواره در این صنعت مهم و بزرگ فراهم بوده است و قطعا در سایه تعامل و همکاری که باعث هم‌افزایی می‌شود، می‌توان کارهای بس بزرگ انجام داد.

وی در ادامه خواستار حمایت بیش از گذشته شرکت فرودگاه‌ها از پلیس شد و اظهار داشت: با استفاده بهینه از امکانات و منابع در سایه تعاملات گسترده می‌توان بهترین اقدامات را برای جلب رضایت مردم رقم زد و این بهترین خدمت به نظام است.

سرهنگ عقیلی همچنین بازنگری در طرح‌های انتظامی برای کاهش هزینه‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهار امیدواری کرد: با استفاده از فناوری‌های روز بتوانیم موانع موجود را از سر راه بداشته و خدمت قابل قبولی به مسافران هوایی ارائه دهیم.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وی همچنین اراده مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برای کمک به برقراری نظم و امنیت در فرودگاه‌ها را ستود و آن را از رموز موفقیت در اداره درست فرودگاه‌ها دانست.