شناسهٔ خبر: 98708 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

امکان توسعه ۸۵ درصدی اقتصاد کشور با استفاده از ظرفیت حمل‌و‌نقل دریایی/اجحاف بخش خصوصی در بخش بیمه و دستمزد دریانوردان/هدف‌گذاری برای تبدیل بندر چابهار به عنوان سومین قطب تجاری کشور

بندر چابهار امکان توسعه ۸۵ درصدی اقتصاد کشور با استفاده از ظرفیت حمل‌و‌نقل دریایی و هدف‌گذاری برای تبدیل بندر چابهار به عنوان سومین قطب تجاری کشوراز اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

صادرات بیش از ۲۲۲ هزار TEU کانتینر در بندر رجایی از ابتدای سال

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام افزایش ۱۸ درصدی صادرات کالاهای کانتینری از بندرشهید رجایی از ابتدای سال جاری گفت: طی این مدت ۲۲۲ هزار و ۷۵۳ TEU کانتینر از این بندر به کشورهای مقصد صادر شده است.

امکان توسعه ۸۵ درصدی اقتصاد کشور با استفاده از ظرفیت حمل‌و‌نقل دریایی

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد کریدورهای جدید ارتباطی؛ عامل افزایش بار ترافیکی بنادر خواهد بود،‌ گفت: تأمین مواد اولیه،‌ تولید،‌ صادرات و صادرات مجدد از پسکرانه بنادر برای رونق اقتصاد ایران، امری ضروری است.

درخواست از شرکت‌های کشتیرانی برای رعایت حقوق دریانوردان در دوران کرونا

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با شعار «دریانوردان در کانون آینده کشتیرانی » ۲۰ مهرماه به صورت نمادین و محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزبانی سازمان بنادر در تهران برگزار می شود.

بررسی درخواست برای گشایش مرز جدید دریایی قشم 

اعضای کارگروه مرزهای مجاز وزارت کشور با حضور در بندرشهید رجایی از بخش‌های مختلف این بندر بازدید و به منظور بررسی درخواست برای گشایش مرز جدید دریایی در جزیره قشم عازم این جزیره شدند.

افزایش احتمال وقوع طوفان‌های حاره‌ای به دنبال تغییرات اقلیمی

مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به افزایش احتمال وقوع طوفان‌های حاره‌ای، سازه‌های دریایی باید با توجه به این طوفان‌ها طراحی و ساخته شوند.

 اجحاف بخش خصوصی در بخش بیمه و دستمزد دریانوردان

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دریانوردان و سر‌افسر کشتی، با اشاره به اینکه دریانوردان؛ در دوران تحریم و کرونا جانفشانی و از خودگذشتگی کردند، گفت: نیازمند حمایت ویژه دولت و حاکمیت از حوزه دریانوردی و دریانوردان هستیم.

هدف‌گذاری برای تبدیل بندر چابهار به عنوان سومین قطب تجاری کشور

استاندار سیستان‌وبلوچستان در بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار گفت: هدف گذاری ما تبدیل بندر چابهار به عنوان سومین قطب تجاری کشور است و بر ایجاد کارخانجات فرآوری در کنار سایر زیرساخت‌های تجاری تاکید کرد.

بیش از ۸ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) جابجا شد 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از جابجایی بیش از ۸ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام(ره) طی ۶ ماه نخست سال خبر داد.

پهلوگیری سه فروند کشتی اقیانوس‌‌پیما حامل ٢١٩ هزار تن گندم در بندرامام(ره) 

سه فروند کشتی اقیانوس‌‌پیما حامل ٢١٩ هزار تن گندم به منظور تأمین کالای اساسی مورد نیاز کشور، در مجتمع بندری امام خمینی‌(ره) پهلو گرفت.