به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجتبی یوسفی با اشاره به اینکه عمده کشورها در سیاست گذاری جدید به منظور توسعه اقتصادی، از ظرفیت بنادر و حمل و نقل دریایی استفاده میکنند، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که ۸۵ درصد توسعه اقتصادی کشورهایی که از ظرفیت دریا برخوردار هستند، به توسعه دریا محور وابسته است و با برنامهریزی صحیح توانستهاند پتانسیل بالقوه دریایی و بندری کشور خود را بالفعل کرده و از تمامی ظرفیتهای لجستیکی، حمل و نقل دریایی و ترکیبی در راستای رونق اقتصادی بهرهمند شوند.
افزایش سرعت حمل و نقل کالا و ارائه خدمات کیفی؛ با تأمین تجهیزات بندری و دریایی
وی ادامه داد: با ایجاد کریدورهای جدید ارتباطی میتوانیم بار ترافیکی بیشتری را برای بنادر فراهم کنیم و با تأمین تجهیزات بندری و دریایی علاوه بر افزایش سرعت حمل و نقل کالا، شاهد ارائه خدمات مطلوبتر و کیفیتر به فعالان اقتصادی باشیم.
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنوب کشور و به ویژه سواحل مکران، ظرفیتهای بینظیری برای توسعه دریایی و بندری کشور وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به موقعیت سوق الجیشی کشور میتوانیم کوتاهترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای هدف باشیم و اینگونه ضمن کسب درآمد و تولید ثروت در جهت رشد اقتصادی گام برداریم.
یوسفی افزود: بنادر شهیدرجایی، شهیدبهشتی چابهار و نیز امام خمینی(ره) در جنوب کشور از ظرفیتهای ویژه برخوردار هستند که باید از این بنادر در راستای اشتغال آفرینی، ارز آوری و رونق اقتصادی کشور بهرهمند شویم.
وی با اشاره به اینکه صادرات از پسکرانه بنادر مساله مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، اظهار داشت: تأمین مواد اولیه، تولید، صادرات و صادرات مجدد از مهمترین مسائل اقتصادی است که باید در پسکرانه بنادر به آن پرداخته شود.
ضرورت توجه ویژه به توسعه کریدورهای لجستیکی
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید ناخالص ملی به ظرفیتهای هر کشوری باز میگردد، خاطرنشان کرد: تولید ناخالص ملی تولید کننده ثروت است و باید در این مسیر از ظرفیت دریایی و بندری کشور به بهترین شکل استفاده کنیم و علاوه بر این به ظرفیتهای منطقه ای توجه داشته باشیم.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی گفت: باید در مورد کریدورهای لجستیکی با دقت بیشتری عمل و ضمن سرمایه گذاری، غفلت و کاستیهای موجود را برطرف کنیم.