شناسهٔ خبر: 98559 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بررسی درخواست برای گشایش مرز جدید دریایی قشم

بازدید اعضای کارگروه مرزهای مجاز وزارت کشور با حضور در بندرشهید رجایی از بخش‌های مختلف این بندر بازدید و به منظور بررسی درخواست برای گشایش مرز جدید دریایی در جزیره قشم عازم این جزیره شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور عیسی‌وند؛ رییس اداره مرزهای مجاز و گذرنامه وزارت کشور درحاشیه بازدید از بندرشهید رجایی اظهارداشت: یکی از وظایف کارگروه مرزهای مجاز وزارت کشور  بررسی مشکلات و ساماندهی پایانه‌های مرزی اعم از زمینی، دریایی و فرودگاه‌های دارای مرز هوایی است تا بتوان در راستای برطرف کردن موانع و تسهیل درتوسعه تجارت اقدام کرد.

وی از دیگر اهداف این سفر دو روزه بررسی درخواست وزارت نفت،مبنی بر گشایش مرز جدید دریایی در قشم عنوان و  تصریح کرد: در کارگروه، طرح توجیهی مطرح و مباحث مختلف آن توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفته است که بعد از بازدید میدانی و بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در خصوص اعطای یا عدم گشایش مرز تصمیم‌گیری خواهد شد.

همچنین احمد پویافر؛  مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان از ۱۵ مرز مجاز برخودار است که یکی از اهداف سفر این کارگروه بررسی وضعیت مرزهای دریایی و خشکی این استان در بنادر و جزایر است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به استناد ماده ۱۰۳ قانون امورگمرکی، نمایندگانی متشکل از سازمان‌های وزارت کشور، وزارت اطلاعات، گمرکات، نیروی انتظامی، وزارت صمت و برنامه و بودجه اعضای کارگروه مرزهای مجاز کشور را تشکیل می‌دهند.