شناسهٔ خبر: 100005 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در نوار شمالی، غرب، جنوب وشمال‌غرب، مرکز و شرق/دریای خزر مواج و متلاطم است/هشدار نسبت به لغزندگی جاده‌ها و احتمال لغو پروازها در تهران، سمنان و ۶ استان پربارش

مه گرفتگی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور از لغزندگی جاده‌هاو آبگرفتگی معابر و احتمال لغو پروازها در تهران، سمنان و ۶ استان کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۳ آبان و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در نوار شمالی، مناطقی از غرب، جنوب‌غرب، مرکز و شرق کشور، همچنین برای شمال بوشهر، فارس، رگبار باران، رعدوبرق و گاهی وزش بادهای شدید و برای مناطق سردسیر و مرتفع، بارش برف پیش‌بینی شده است. فردا بارش‌ها در شمال‌غرب،ضعیف می‌شود. اما در استان‌های ساحلی خزر، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و هرمزگان، بازندگی ادامه دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها تا اوایل هفته آتی در کشور ادامه دارد، شدت بارش‌های امروز را برای گیلان، مازندران، شمال تهران، گلستان، همدان، مرکزی، اصفهان و بلندی‌های سمنان پیش‌بینی کرد و افزود: بارندگی‌ها در استان‌های نامبرده منجر به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی و تاخیر و احتمال لغو پروازها، احتمال کولاک و برخورد صاعقه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان‌های نام‌برده خواهد شد که حتما هموطنان در این استان‌ها تمهیدات لازم را در اینباره در نظر داشته باشند.

وی توضیح داد: از امروز تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور،هوا سرد می‌شود. همچنین برای امروز و فردا در شمال‌شرق، شرق، و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان، وزش بادهای شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه است.

به گفته وی، دریای‌خزر برای امروز و فردا مواج و طوفانی است. تهران افزایش ابر را دارد که در ساعات بعدازظهر همراه با بارش باران خواهد بود. تهران نیز در روزهای آتی سرد می‌شود.