شناسهٔ خبر: 100007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی فقیه در استان:

روند رو به رشد احداث بزرگراه در سيستان و بلوچستان نوید توسعه پایدار و محرومیت زدایی می دهد

امام جمعه زاهدان (2).JPG نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در سال‌های اخیر به منظور افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و صیانت از مزیت ترانزیتی استان با اقدامات جهادی اداره‌کل راه و شهرسازی استان با وجود همه محدودیت های مالی احداث بزرگراه ها در آن شتاب مضاعفی به خود گرفته است که نوید توسعه پایدار و محرومیت زدایی می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در بازدید از روند احداث بزرگراه زابل- زاهدان اظهار داشت: در سال‌های اخیر به منظور افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و صیانت از مزیت ترانزیتی استان با اقدامات جهادی اداره‌کل راه و شهرسازی استان با وجود همه محدودیت های مالی احداث بزرگراه ها در آن شتاب مضاعفی به خود گرفته است که نوید توسعه پایدار و محرومیت زدایی می دهد.اظهار داشت: امیدواریم با مساعدت بیش از پیش مسئولان کشوری در اختصاص اعتبارات بیشتر به حوزه راههای این استان شاهد رشد اقدامات عمرانی در این حوزه باشیم.
 نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از مهمترین زیر ساخت های نقش آفرین در توسعه این استان بزرگراه ها و شبکه حمل و نقل است، تاکید کرد: احداث بزرگراه ضمن فراهم کردن قابلیت های فراوان برای این استان، به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه مزیت های اقتصادی بسیاری در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی عاید کشور می نماید.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با بیان اینکه اقدامات وسیعی از سوی این اداره کل در حوزه زیر ساخت های ارتباطی با وجود همه محدودیت های منابع مالی در حال انجام است، گفت: در حال حاضر افزون بر ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه در تمامی مسیرهای ترانزیتی این استان توسط این اداره کل در حال احداث است.
عطاءاله اکبری با اشاره به احداث بزرگراه در مسیر زابل_ زاهدان گفت: 
 در سال‌های اخیر برای احداث بزرگراه در این محور مهم استان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه گردیده و همچنین برای اتمام آن نیز ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه مهم راه سازی استان به اتمام برسد.
وی تاکید کرد: برای احداث بزرگراه ها در این سیستان و بلوچستان سالانه افزون بر ۲ هزار ميليارد تومان منابع مالی مورد نیاز است.