شناسهٔ خبر: 100040 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

نوسازی و تعمیر خانه‌های زلزله‌زده کوهرنگ تا چهار ماه آینده تکمیل شود

زلزله کوهرنگ رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ، تاکید کرد: نوسازی و تعمیر خانه‌های زلزله زده کوهرنگ باید تا چهار ماه آینده تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اکبر نیکزاد در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و دیدار از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ، گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده ۵۰۰ واحد تخریبی در منطقه شناسایی شده که نیازمند نوسازی است و سه هزار واحد نیز باید تعمیر و بهسازی شود.

وی ادامه داد: روند بازسازی خانه‌های مسکونی آغاز شده و فعالیت‌هایی خوبی در این خصوص انجام گرفته اما از روز شنبه ۱۵ آبان روند بازسازی با تجهیز امکانات و نیروی انسانی سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

نیکزاد تصریح کرد: به زودی از استان‌های دیگر نیروی انسانی و ماشین‌آلات به این منطقه اعزام می‌شود تا در تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی کمک دهند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در روند بازسازی خانه‌های مسکونی اسکلت پیچ و مهره‌ای در منطقه کسری دارد که ظرف سه روز آینده این کسری جبران و همراه بلوک سقفی و دیواری به منطقه ارسال می‌شود.

نیکزاد به مشکلات آب شرب و تخریب زیرساخت‌های آبرسانی مناطق زلزله‌زده نیز اشاره  کرد و گفت: مقرر شد تا خسارت‌های برآورد شده به وزیر نیرو اعلام شود تا پس از تامین اعتبار روند رفع عیوب زیرساخت‌های نیز وارد مرحله اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با تسریع در روند بازسازی بتوان ظرف چهار ماه آینده خانه‌های مسکونی آسیب‌دیده نوسازی و تعمیر شود که به منظور بررسی روند بازسازی واحدهای مسکونی در کوهرنگ ۲ هفته دیگر به این منطقه سفر خواهم کرد.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود.

هفته گذشته عملیات بازسازی تعدادی از خانه‌های روستایی تخریب شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری آغاز شد. چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.