شناسهٔ خبر: 100052 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری خراسان شمالی عنوان کرد:

آغاز آسفالت محور روستایی قلهک - زیدر - خیرآباد -سرداب- سرانی در شهرستان شیروان

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تکمیل راهسازی و آسفالت محور روستایی قلهک - زیدر - خیرآباد- سرداب - سرانی در شهرستان شیروان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، علی ربانی اظهار داشت: این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر در ۶۰ روز کاری اجرایی شده و ۵ روستا و ۶۱۱ خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.
 وی تصریح کرد: طول محور روستایی قلهک .زیدر .خیرآباد .سرداب .سرانی ۲۲.۵ کیلومتر می باشد که در سالهای گذشته ، ۳.۷ کیلومتر از مسیر آسفالت شده است.

وی افزود: زیرسازی، خاکبرداری و خاکریزی این پروژه راهسازی با استفاده از توان ماشین آلات و تجهیزات راهداری به صورت امانی اجرا شده است و در این زمینه  ۵۶۰۰ مترمکعب خاکریزی انجام شده است.

وی اظهار داشت: راه اندازی اکیپ امانی و استفاده از توان تجهیزات و امکانات راهداری در اجرای پروژه های راهسازی در محورهای روستایی سبب کاهش هزینه ها و صرفه جویی در منابع شده است.

ربانی گفت: اجرای آسفالت این پروژه توسط پیمانکار در حال انجام و در این زمینه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده  و ارزش ریالی اقدامات انجام شده برای بهره برداری از این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال است.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در پایان گفت:‌ کل راههای روستایی شهرستان شیروان اعم از آسفالته ، شوسه وخاکی ۹۷۸ کیلومتر می باشد که طی سنوات گذشته بالغ بر ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و برای آسفالت ۱۰ کیلومتر تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ در شهرستان شیروان برنامه ریزی شده است که در صورت تخصیص اعتبار با تجمیع امکانات راهداری و پیمانکاران عملیاتی خواهد شد.