شناسهٔ خبر: 100054 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

احتمال برخورد صاعقه، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر/ فردا تهران سردتر می‌شود/ پیش‌بینی جوی آرام در کل کشور تا پایان هفته

صاعقه کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه حداکثر دمای امروز تهران ۱۱ درجه بالای صفر و حداقل دمای آن در روز بعد هفت درجه بالای صفر خواهد بود، گفت: امروز آسمان تهران ابری و مه‌آلود همراه با بارش باران و گاهی وزش باد خواهد بود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، مشهد را با دمای چهار درجه زیر صفر سردترین مرکز استان اعلام کرد و افزود: همچنین زنجان با یک درجه زیر صفر و بجنورد دو درجه بالای صفر در دسته سردترین مراکز استان قرار گرفته‌اند. در مقابل اهواز و بندرعباس نیز گرم‌ترین مراکز استان با دمای حداکثر ۳۲ درجه بالای صفر گزارش شده‌اند؛ تهران نیز امروز دمای ۱۱ درجه بالای صفر را تجربه کرد و فردا شاهد دمای هفت درجه بالای صفر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در سواحل خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده روی می‌دهد. همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب استان‌های سمنان، اصفهان و یزد، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دمای ۳ تا  ۵ درجه را خواهند داشت.

وی با اعلام اینکه در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، پیش‌بینی کرد: باتوجه‌به شدت بارش‌ها امروز در مناطقی از جمله البرز، تهران، قزوین، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق استان‌های خوزستان و فارس، نیمه غربی اصفهان، شمال و غرب سمنان، نیمه غربی یزد و شرق لرستان و  گیلان و مازندران آب گرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیرها وجود دارد.

وی با بیان اینکه لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید و مه آلودگی را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: در مناطق کوهستانی و سردسیر کولاک برف در مناطق کوهستانی را شاهد خواهیم بود و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: فردا یکشنبه نیز در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های غرب و مرکز کشور بارش ادامه خواهد داشت، اما از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.

به‌گفته رفیعی، فردا در جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق بارش‌ها ادامه خواهد داشت ضمن اینکه در جزایز خلیج فارس نیز گاهی اوقات رگبار و رعد و برق و وزش باد روی می‌دهد.

وی با پیش‌بینی اینکه روز دوشنبه از میزان بارش‌ها در مناطق جنوب غرب و غرب کشور کاسته می‌شود، گفت: در استان‌های فارس، بوشهر و همین‌طور شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد روی می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روز سه‌شنبه نیز در شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب وزش باید شدید خواهد بود، افزود: ضمن اینکه در ارتفاعات کرمان و همزگان هم انتظار بارش‌های خفیفی را داریم اما برای روز چهارشنبه در کل کشور جوی آرام را پیش‌بینی می‌کنیم.