شناسهٔ خبر: 100067 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون و حمل ونقل ایلام:

 ۲۶ مدرسه حاشیه راه های ایلام ایمن سازی شدند

ایمن سازی .jpg معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: در طرح ایمن سازی راه ها ۲۶ باب مدرسه در استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ حافظ علی حسینی با بیان اینکه دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند گفت: ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهمترین اهداف ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

وی افزود: برای بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها ،این تعداد مدارس با ۱۳۰۰ دانش آموز در ۲ بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال‌های گذشته ایمن سازی شدند.

علی حسینی عنوان کرد: در این راستا کارشناسان حوزه ایمنی و ترافیک این اداره‌کل همه ساله در بخش نرم افزاری نسبت به آموزش مفاهیم ترافیک، اهدای تجهیزات کمک آموزشی نظیر نوشت افزار، کیف حاوی پیام‌های ایمنی ترافیکی، کتاب و بازی‌های آموزشی اقدام کرده و علاوه‌بر آن در برخی مدارس حاشیه جاده، عملیات ایمن سازی فیزیکی با انجام اقداماتی نظیر نصب تابلو و علائم اخطاری افقی و عمودی، ایجاد خط کشی عابر پیاده و شیار لرزاننده اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان بیان کرد و گفت: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌ ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان تردد‌های عرضی از جاده تعیین می‌شود.

معاون حمل ونقل خاطرنشان کرد: با اجرای موفق طرح یاد شده در مدارس حاشیه راه‌های استان در سال‌های گذشته، تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح در رده‌های مختلف سنی دانش آموزان به صفر رسیده است.

لازم به یادآوری است: امسال ۷۴۰ میلیون ریال برای طرح ایمن سازی و آموزشی مدارس حاشیه راه‌ها از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هزینه می‌شود.